Zoeken Vraag het forum

Venlaflaxine opbouwen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik slik nu al 10 dagen venlaflaxine 37.5mg omdat ik te kampen heb met erge depressies, de eerste paar dagen toen ik ben gestart met dit middel had ik een aantal bijwerkingen maar gelukkig waren deze niet al te erg, ik merkte daarnaast dat ik wel heel wat minder piekerde en wat minder depri was, echter nu ik weer een aantal dagen verder ben heb ik het gevoel alsof het medicijn niet meer zo sterk is, oftewel ik begin me weer depri te voelen en het piekeren begint weer toe te nemen, daarnaast beginnen de kleine paniek aanvallen op de laaien, is dit een teken dat het aantal mg te laag?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan wel 2-4 weken duren voordat het middel effectief is. Dus nog heel even wachten..

Reageren
    Anoniem

De laatste nachten ben ik wakker geworden omdat ik drijfnat was van het zweten, zo erg heb ik het nog nooit in mijn leven gehad, is dit normaal bij dit medicijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat is heel goed mogelijk.

Reageren
    Anoniem

Het volgende, ik slik nu dus een aantal weekjes venlaflaxine (2 weken) daarnaast slik ik tramadol 50mg en 3 tot 4x per dag zaldiar (37.5mg tramadol met 325mg paracetamol) ik had op het begin een klein aantal bijwerkingen maar die waren snel voorbij vervolgens kreeg ik last van het nacht zweten, echter heb ik de laatste x een raar fenomeen erbij, ik werd helemaal drijfnat wakker en had het gevoel tenminstes zo omschrijf ik het alsof ik een adrenaline kick had, me hart klopte snel en ik had heel veel energie, vervolgens probeerde ik te slapen maar in mijn benen had ik een raar gevoel, alsof ik ze constant wou bewegen,

daarnaast hou ik me dagelijks bezig met precisie werkzaamheden echter trillen mijn handen de laatste tijd en het komt ongelofelijk onhandig over want soms schiet ik zomaar weg met me hand terwijk ik normaliter hier nooit last van had

Reageren
Reageer op: Venlaflaxine opbouwen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.