- Anoniem17 november 2013 om 15:47
Wat zijn de klachten die je krijgt bij een overdosis Doxycyline?
Hoop dat iemand kan helpen!29 reactiesReagerenTandor117 november 2013 om 19:58Hoeveel doxycycline is er genomen en wanneer?
ReagerenAnoniem17 november 2013 om 21:087 & ongv. 4 uur geleden ingenomen
ReagerenTandor117 november 2013 om 21:46Dit zijn de bijwerkingen:
Overgevoeligheid. Dit merkt u aan huiduitslag en soms benauwdheid. Raadpleeg bij deze verschijnselen uw arts. Zeer zelden kan de allergie ernstige vormen aannemen en veranderingen in het bloedbeeld veroorzaken. Geef aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor doxycycline. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u het middel of soortgelijke middelen niet opnieuw krijgt.
Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, buikpijn, braken, gebrek aan eetlust, ontstoken tandvlees en diarree.
Ontstoken slijmvliezen, vooral in de mond, mondhoeken, keelholte, vagina of anus; het betreft meestal een schimmelinfectie (Candida). U merkt dit aan een wit beslag op de slijmvliezen. Neem contact op met uw arts.
Mensen met de spierziekte myasthenia gravis kunnen extra last van hun aandoening krijgen. Overleg hierover met uw arts.
Zeer zelden
Leveraandoeningen. U kunt dit merken aan een gevoelige, opgezwollen buik of een gele verkleuring van het oogwit of van de huid. Waarschuw dan een arts.
Irritatie van de slokdarm. Mensen met slokdarmontsteking door opkomend maagzuur, zijn hier extra gevoelig voor. U voorkomt deze bijwerking door dit middel rechtop (zittend of staand) in te nemen met een heel glas water. Het kan dan niet in de slokdarm achterblijven.Let op:
Bij overdosering kunnen de bijwerkingen in ergere mate optreden.[b]NEEM CONTACT OP MET HUISARTSENSPOST[/b]
ReagerenAnoniem17 november 2013 om 22:13Waarom deze vraag:overdosis doxycyline? Waarom en wanneer neemt iemand een overdosis,want dat doe je niet voor niets.Graag antwoord.
ReagerenAnoniem18 november 2013 om 06:33Ik weet niet waarom ik ze inneem…
ReagerenAnoniem18 november 2013 om 14:04Ik denk het van wel.Als je de voorgeschreven dosis gebruikt,heb je geen overdosis,dat is logisch!Zou je iets meer over jezelf kunnen/willen vertellen,zodat ik het dan beter begrijp?Misschien kan ik je helpen.Doen! Groetjes.
ReagerenAnoniem18 november 2013 om 17:01Uhm, ik ben 14 jaar, en een meisje. Ik gebruik zelf niet zo heel vaak medicijnen..
Reageren
Enn uh, is er nog iets dat je wilt weten?
Ohja, heb verder ook geen ziektes etc.Tandor118 november 2013 om 18:15Hoe ben je aan de pillen gekomen?
ReagerenAnoniem18 november 2013 om 18:48die zijn me ooit voorgeschreven toen ik een voorhoofdholteontsteking had.
ReagerenTandor118 november 2013 om 19:16Blijft dus de vraag waarom je ze nu allemaal hebt genomen. En met ” ik weet niet waarom” komen we niet verder.
Reageren
Als je zoiets doet is er ook een reden voor.Anoniem18 november 2013 om 19:38Ik ben blij, dat je lichamelijk geen klachten hebt en dat je verder gezond bent.Waarom dan toch die medicijnen slikken,die je ooit gekregen hebt voor andere klachten en die misschien al een tijdje oud zijn.Daarbij vind ik het ook wel een beetje gevaarlijk meiske.Wil je me misschien toch iets meer over jezelf vertellen.Heb je b.v.een leuke familie,op welke school zit je,heb je vriendinnen en/of hobby,s.Ik zou het nl. leuk vinden om iets meer te weten komen,van diegene met wie ik nu schrijf.Als je behoefte hebt en tijd,schrijf me dan eens terug,ja/ Groetjes.x
ReagerenAnoniem18 november 2013 om 19:50Tuurlijk hoor!
Reageren
Nou, m’n familie is niet zo super, vind ik zelf, nja, m’n moeder wel, m’n broers niet. Ik zit op het VMBO (Kader) en heb leuke vriendinnen. Toch ben ik niet gelukkig met mijn leven, want ik zag gisteren als uitweg alleen maar die pillen en capsules innemen. Ik wou serieus gewoon in het ziekenhuis belanden… ik ben ook bang dat dit vaker gaat gebeuren… Blijkbaar kon m’n lichaam er tegen, want ik nam een vol potje Omeprazol Actavis (40MG), en 7 Doxycylyne tabletjes ingenomen.Anoniem18 november 2013 om 21:53Jammer,dat je niet zo,n fijne familie hebt zoals jezelf zegt,maar je hebt toch leuke vriendinnen?Weten zij niet hoe jij je voelt of heb je het er niet met hun over.Misschien dat zij je kunnen helpen.Is er verder niet iemand die je vertrouwt,bij wie je terecht kunt met jouw pijn en verdriet?Dan nog de vraag,waarom je zo graag in het ziekenhuis wilde belanden.Denk je dat het dan beter is daar-o nee-!Veronderstel,dat je lichaam niet zo sterk is,weet je dan wel wat er met je gebeurt? Ikzelf heb ook ooit eens zo stom gedaan en geloof me als ik zeg,dat het geen pretje is(maagspoeling e.d.)Ik heb het dan ook nooit meer gedaan.Gelukkig kreeg ik toen hulp van mijn huisarts,die ik vertrouwde en waarmee ik gesprekken had.Het heeft mij enorm geholpen.Misschien iets voor jou?? Probeer het eens of praat met iemand die je goed kent,je schooldecaan of een leuke juf/meester.Hopelijk hoor ik nog van je,ja?Groetjes x.
ReagerenAnoniem19 november 2013 om 07:25Ik ga er niet met iemand over praten, want dan zit ik zo bij het gekkenhuis. Dit is gewoon iets wat ik voor mezelf hou
Reageren