Zoeken Vraag het forum

Erectieproblemen van seroquel.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem1993

Ik gebruik seroquel voor het slapen (quetiapine ofzo), nu voor een aantal jaar.

Ik heb nooit echt serieuze relaties gehad, en wanneer ik sex had, was ik meestal dronken- of onder invloed van pepmiddelen zoals coke, mdma of speed.

Hierbij kreeg ik vaak last van een steigerende penis, die snel weer afzwakte, heel irritant.

Nu dacht ik altijd tot nu toe, dat dat kwam doordat ik onder invloed was. Nu begin ik een best serieuze relatie te krijgen, en had ik gister seks met deze vrouw en was ik broodnuchter, en ik had dus last van die verschijnselen waarvan ik dacht dat het door de drank/drugs kwam altijd.

Nu heb ik gelijk de bijsluiter gepakt, en ja hoor daar stond het, erectieproblemen bij mannen (zeer zelden). he bah, dat heb ik weer.

Dus ik heb besloten om het weg te gooien en het niet weer te gebruiken want schrok er best wel van.

Nu is mijn vraag dus, kan iemand mij vertellen, of dit wegtrekt als ik stop met deze medicijnen, en dat ik gewoon weer een normale steigerende penis krijgt, die ook wat langer overeind blijft staan dan 20 seconden.

Mvg en bedankt alvast, Anoniem!

8 reacties
    Reageren
    Tandor1

Als je stopt met de medicijnen verdwijnen ook die bijwerkingen.

Wie heeft je seroquel als slaapmiddel voorgeschreven?

Reageren
    Anoniem

Oke dat is erg fijn.

De psychiater heeft ze voorgeschreven als slaappillen ivm adhd.

Reageren
    Tandor1

Als je slaapproblemen hebt, zou je kunnen vragen om een andere inslaper.

Reageren
    benieuwdeAnoniemekerel

Ik heb net hetzelfde probleem, ook dezelfde medicatie om te slapen vanwege mijn  ADHD

Nu vroeg ik me af, wat heb je nu ipv de Quetiapine?

En is het zonder ook echt terug in orde?

Mvg en alvast bedankt

Reageren
    Catootje

Bij adhd kan het zinvol zijn om wat te doen aan de oorzaken. Zoals de voeding. Teveel snelle suikers bijvoorbeeld zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat ontregelingen kan geven in je hormonen en neurotransmitters. Verder kunnen er voedselovergevoeligheden spelen, zoals histaminerijke voeding. Ook is je darmflora belangrijk.

Daarnaast kan een tekort aan een bepaald enzym, DPP-IV, spelen. Er zijn diverse factoren die stimulerend dan wel remmend werken op dat enzym.

Ook kunnen er tekorten aan allerlei stoffen spelen; vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren en nog tal van andere stoffen. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B C en D, omega 3 en carnitine.

Aanvullend zijn er nog natuurlijke middelen die je neurotransmitters als dopamine helpen herstellen. Onder andere mucuna en theanine. Helpt ook om beter te slapen. Stoffen als creatine en carnitine helpen de melatonine te verbeteren.

Reageren
    patrick

Vraag krijg nu tijdelijk quetiapine voor geschreven  voor verlaging citalopram 30 naar 10mg. Gebruik ook nog wellbutrin xr 150mg naar 300mg verhogen moet dan blijven als aan slaat dan de bedoeling  10mg citalopram10mg en wllbutrinxr 300mg.Mijn vraag is klopt het dat de  bijwerking erectie en seks probleem van quetiapine worden op gelost door wellbutrin 300mg .Wel de bedoeling als aan slaat citalopram/wellbutrin weer te stoppen met quetiapine (Had met citalopram 10mg  wellbutrin 150mg hier geen last van )

Reageren
    Catootje

@Patrick, medicijnen lossen geen erectieproblemen op. Antipsychotica en antidepressiva (en ook benzo’s) remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor verliezen aan vitaminen, mineralen en andere stoffen. Een verlaagd melatonineniveau zorgt voor ontregeling van andere hormonen. Alles bij elkaar kan dit soort ontregelingen op de kortere of langere termijn klachten geven.

Reageren
    TJ Huncho

Hallo,

Ik wil even vertellen hoe verschrikkelijk antipsychotica/antideppresiva is. Kijk aub hoeveel ‘bijwerkingen’ het geeft en al die zogenaamde tijdelijke bijwerkingen kunnen allemaal PERMANENT zijn. Die troep is allemaal placebo het heeft geen effect, alleen maar slechte.

Reageren
Reageer op: Erectieproblemen van seroquel.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.