Zoeken Vraag het forum

kan je a na 7maanden gebruik van paroxetine klachtenvrij blijven ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

vraag me dus af of je na 7maanden paroxetine ,al kan stoppen en klachtenvrij blijft van angstaanvallen.

Ik gebruik nu Paroxetine gedurende 6maanden voor angstaanvallen(geen last van
    depressie), eerste 4 maanden op 20mg,daarna verhoogd naar 30mg omdat het net zijn werking nog niet voldoende deed voor mijn angstaanvallen die uit het niets komen opzetten,agro en sociale fobie.

ik moet zeggen sinds ik verhoogd ben naar 30mg, heb ik nog maar heel zelden een paniekaanval gehad… MAAR het grote probleem bij die troep is dat ik al 6maanden met bijwerkingen zit en sinds ik verhoogd ben naar 30mg de bijwerkingen nog erger zijn geworden.

ben dus ook al 6maanden werkloos. en kan me gewoon niet concentreren, ben altijd vaag,verward in hoofd.heb gergeld verhoogde lichaamstemperatuur tot koorts. heb elke nacht intensieve dromen,nachtmerries, ben altijd Moe en zweet me echt te pleuris van niets te doen. door deze bijwerkingen ben ik heel onzeker en is het echt onmogelijk voor mij om te gaan solliciteren…

ik vraag me af of 7maanden gebruik van paroxetine voldoende is geweest om van mijn angstaanvallen af te geraken. want heb momenteel geen angstaanvallen meer. en wil echt met die troep stoppen zodat ik pillenvrij een nieuwe job kan zoeken. Alleen heb al gehoord dat je ze minstens een volledig jaar moet nemen want dat anders de aanvallent rugkomen. klopt dit? of kan ik al beginnen afbouwen…? kan niet blijven thuiszitten zonder baan want mijn stempelgeld stelt niet veel meer voor…

wil dus graag stoppen ,maar ben bang dat de angsten terug zouden komen of is 7maand soms toch voldoende ?

was vorige week ook eens dagje vergeten pilletje te nemen. (gevolg: ik was helemaal vaan de kaart,precies of ik had me lam gezopen dag ervoor,evenwichtsstoornissen,koorts,echt kutgevoel.

klopt het ook als ik zou stoppen dat ik dan 2weken terug veel angstaanvallen krijg maar dat dit enkel komt door de afkick en het daarna weer voorgoed weg is. want kan me voorstellen dat je dan weer begint te denken dat je terug van 0 begint,en je weer angstaanvallen gaat krijgen

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

Soms kan een paar maanden behandeling genoeg zijn. Maar dat is moeilijk in te schatten. Je zou het natuurlijk kunnen proberen met afbouwen. Maar houd er wel rekening mee dat het afbouwen zeer langzaam moet gebeuren. Als de klachten terug komen kun je altijd nog terug of eventueel een ander middel gebruiken.

Reageren
Reageer op: kan je a na 7maanden gebruik van paroxetine klachtenvrij blijven ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.