Zoeken Vraag het forum

Antibioticum, wanneer stoppen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sebastiaans10

Hallo allemaal,

Al langer dan een half jaar slik ik antibioticum (minocyline actavis 50 mg). Dit om mijn acne te voorkomen/verminderen. Ik weet dat antibiotica bacteriën doden. Aangezien antibiotica ook “gezonde” bacteriën doden, vroeg ik mij af of het verstandig is om de pillen te blijven slikken. Mijn huisarts schrijft ze nog steeds voor. Mijn acne is ook al stukken verminderd.
    Wanneer kan ik stoppen?
    Een jaar geleden begon ik ze te slikken. De acne verminderde. Na een half jaar stopte ik (kuur afgemaakt volgens arts). Maar helaas, de puistjes kwamen terug. Sinds die tijd (nu ongeveer een half jaar) slik ik ze (weer). Maar nogmaals: Wanneer kan ik nu echt stoppen? Is het wel gezond om ze te blijven slikken?
    Alvast bedankt. [img size=192]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/22098V.jpg[/img]

2 reacties
    Reageren

In de bijsluiter staat dat bij langere therapieduur het verstandig is om regelmatig controles van bloed-, lever- en nierfunctie uit te voeren.

Bron/Bijsluiter:
    http://www.actavis.nl/NR/rdonlyres/FD556740-5998-4DDC-8ECD-D191BFDE0205/0/22099.pdf

Reageren
Reageer op: Antibioticum, wanneer stoppen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.