Zoeken Vraag het forum

internetbehandeling benzodiazepines

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • student89

Hallo allemaal,

ik ben een studente aan de Universiteit van Antwerpen en zit in mijn laatste jaar farmacie. Mijn eindwerk gaat over de afbouw van geneesmiddelengebruik, waarin ik mij verdiep in de afbouw van benzodiazepines.
    Ik ben op zoek naar personen die beroep gedaan hebben op een internetbehandeling om hun gebruik van benzodiazepines te stoppen of te verminderen. Enkele voorbeelden zijn benzodebaas.nl en Novadic-Kentron, maar het mogen ook andere zijn.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Bedankt voor de moeite!

Groetjes

13 reacties
    Reageren
    student89

Omdat ik nogal weinig respons krijg op mijn vraag, zal ik deze wat uitbreiden. Ik ben benieuwd naar de ervaring met het afbouwen van benzo’s. Alle ervaringen zijn welkom, maakt niet uit wat de gevolgde methode is en of het gelukt is of niet. Graag zou ik wel willen weten hoe je het dan aangepakt hebt en of je hulp van iemand gekregen hebt.
    Is er misschien iemand die een stoppoging ondernomen heeft in samenspraak met arts en apotheker? Dus bv waarbij de apotheker zelf pilletjes klaar maakte en de dosis geleidelijk aan verminderde.

Ik hoop dat ik hiermee toch een breder publiek aanspreek en zo wat meer reacties zal krijgen.

Groetjes

Reageren
    Klaas

Beste student, ik heb geen ervaring met benzodiazepines en het afbouwen ervan, behalve dat ze bij mij niet werkzaam zijn.
    Maar des te meer kennis en ervaring heb ik van het afbouwen/stoppen van SSRI’s en paroxetine in het bijzonder. Kennis die voor mij helaas te laat is gekomen en ik ben nu nog steeds herstellende van een levensgevaarlijke cold-turkey van een “lage” dosis van 10 mg seroxat/paroxetine. Ik ben erachter gekomen dat de bestaande richtlijnen helaas geen hulp hierbij bieden en ook de psychiatrie meestal geen antwoorden heeft.