- Nick24 augustus 2011 om 17:48
Ik verga momenteel van de hoofdpijn en mijn huisarts heeft gezegd dat ik dan paracetamol en ibuprofen kan nemen. Maar ik weet niet hoe vaak dat maximaal mag en hoe lang je moet wachten voor je het weer neemt.
Help me alstublieft!
20 reactiesReagerenbrenda A24 augustus 2011 om 18:04je moet je gewoon aan de gebruiksaanwijzing houden.
Reageren
je mag het inderdaad wel samen innemen.
heb je wel vaker zo’n hoofdpijn, weet je de oorzaak?
beterschap, BrendaNick24 augustus 2011 om 19:06Ik heb inderdaad vaker hoofdpijn, al heel mijn leven. Ben in behandeling geweest bij dokters en fysiotherapeuten maar niemand heeft de oorzaak kunnen vinden. In de gebruiksaanwijzingen staat helaas niks over combinaties van paracetamol en ibuprofen dus al helemaal niets over de doseringen. Bedankt voor je reactie!
Reagerenbrenda A24 augustus 2011 om 22:24je moet je gewoon aan de doseringen houden, dus die van de Paracetamol EN die van de Ibuprofen.
Reageren
neem niet meer dan de max.dosis van ieder, liever wat minder,
Paracetamol liever niet meer dan 5x p.d. 500 mg met minstens 4 uur ertussen b.v. 8 uur 12 uur 16 uur 20 uur en dan om 0.00 uur 1 voor de nacht indien nodig…….
ben je al eens bij een Chiropractor of Manueeltherapeut geweest?
Acupuntuur geprobeerd? Homeophaat?
groetjes, BrendaAxlbo25 augustus 2011 om 12:30Het kan aan een blokering in de ruggewervel liggen. Een manueel zou hier wel naar kunnen kijken.
Reageren
Verder Ibu en Para kan je tegelijk nemen als je je maar aan de dosering houdt. Sommige mensen kunnen wel gevoelig zijn voor Ibu, dus houdt dit in de gaten.
Het voordeel van ibu en para tegelijk nemen is dat de pijn langere tijd gestild wordt. Para wordt sneler opgenomen in het lichaam, waarbij Ibu een tijdje nodig heeft om op te lossen.Anoniem13 maart 2014 om 20:18Paracetamol werkt alleen pijnstillend en koorstverlagend. Ibuprofen werkt pijnstillend, koorstverlagend en ontstekingsremmend. Bij een tandvleesontsteking kan daarom beter ibuprofen gebruikt worden vanwege de ontstekingsremmende eigenschappen. Blijkt echter dat deze ibuprofen onvoldoende pijnstilling geeft dan mag hierbij paracetamol worden gebruikt. Let wel op de dosering, daar bij combineren van deze middelen men niet meer uit mag gaan van de maximum dosering van 6 tabletten paracetamol, omdat men dan ook al een bepaalde dosis van de ibuprofen heeft ingenomen. 2 tabletten paracetamol naast de ibuprofen is geen enkel bezwaar en zelfs aan te raden indien er onvoldoende pijnstilling optreedt. (HK)
Bron: ziekenhuis.nl
Verder van horen zeggen: Let op, als je ibu langere tijd gebruikt kan je maagbloedingen krijgen, en ook paracetamol (ook als het niet in combinatie is met andere medicijnen) mag je maar een bepaalde tijd gebruiken (zie bijsluiters). Wil je ze langer gebruiken, bel je huisarts voor advies.
ReagerenAnoniem19 maart 2016 om 09:44stoppen met chocola,noten en wijn. Dat helpt enorm
ReagerenHedra9 maart 2017 om 02:52- Mag ik ibuprofen gebruiken en na 4 uur paracetamol zetpil
John (moderator)
9 maart 2017 om 08:56Ja dat mag. Â Als je veel pijn hebt, kun je ze ook samen nemen. Dat versterkt de pijnstillende werking van de middelen.
ReagerenRyan11 juli 2017 om 07:043x per dag 1000mg paracetamol + 600mg Ibuprofen
ReagerenErik5 november 2017 om 15:03ik heb tot mb 45ste ieder weekend zware hoofdpijn gehad. Ook last van kindermigraine. Toen ik op mn 45ste stopte mwt roken en me niet meer tussen rokers bevond was mn hoofdpijn verdwenen. Al 24 jaar….
ReagerenMiranda15 november 2017 om 15:08Ik heb2 weken terug een beginnende gisteren een wortelkanaalbehandeling gehad die is afgemaakt. De eerste x had ik geen pijn maar nu kreeg ik nadat de verdoving is uitgewerkt gelijk veel pijn en dat gaat met brufen 600 ook niet weg.
Ik neem nu om 6Â 14Â en 22 uur 600 brufen en om 11 en 18 uur 2 paracetemollen maar de pijn zakt niet echt het flauw alleen iets af.
Wat doe ik verkeerd of weet iemand wat ik anders kan doen.
De tandarts zegt dat het napijn is maar van mij mag de kies eruit. Uk zie nu al tegen de nacht op.
Wie weet raad?
ReagerenJohn (moderator)
15 november 2017 om 16:14Ik neem nu om 6Â 14Â en 22 uur 600 brufen en om 11 en 18 uur 2 paracetemollen maar de pijn zakt niet echt het flauw alleen iets af.
Je moet de paracetamol tegelijk met de ibuprofen innemen om een betere pijnstilling te krijgen
Reagerensjon21 november 2017 om 16:16Ik heb zelf een ooronsteking. Ik heb net mijn 8ste 600 ibuproven genomen pijn is niet te houden
ReagerenJohn (moderator)
21 november 2017 om 16:23Terug naar de dokter dan.
Reageren
Je kunt 600 mg brufen combineren met 1000 mg paracetamol. Tegelijk innemen. Maar geen 6 x per dag.