- Mary27 augustus 2026 om 08:08
Van escitolapram naar venlafaxine gegaan destijds, ik had nog steeds last van depressie-, oververmoeidheids- en pijnklachten. De keuze; hogere dosering of stoppen. (Ook i.v.m een nieuw te starten traject). Afbouwen ging goed, langzaamaan. Wel last van brainzapps en elektrische schokjes in mijn maag en slokdarm..tot de laatste dosering.
Mijn hele lijf ontregeld…koortsaanvallen, elektrische schokken in maag/slokdarm gebied, misselijk, geen lontje i.p.v een korte.
Echt heel naar!
Ik heb er nu 5 weken opzitten rn het wordt beter…Wanneer ‘men’ mij dit vantevoren had verteld, weet ik niet of ik hiervoor had gekozen.
Huisarts of ggz begrijpen de volle lading niet. Weten niet wat er gebeurd in een lichaam en hebben dus ook geen hulp die ze kunnen bieden.
Met chat gpt kom je verder. Heeft mij eerlijk gezegd geholpen met info over wat het daadwerkelijk op hersenniveau doet.
Daardoor een stukje acceptie en doorzettingsvermogen.
Je hersenen moeten echt resetten.Mijn vraag aan de professionals; het zou enorm helpen wanneer ‘jullie’ bij dit soort hulpvragen meer inlezen, waarom is de kennis hierover zo beperkt?
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
27 augustus 2026 om 10:33Ik hoop dat veel professionals het lezen..
Reageren