Zoeken Vraag het forum

Venlafaxine 37.5

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • M

Via de dokter heb ik een half jaar geleden venlaxine 37.5 gekregen dit ivm een aantal aanhoudende klachten. Nu heb ik dit nooit hoeven te verhogen en ik heb hier zeker wat positiefs aan te danken gehad voor afgelopen tijd, maar ik wil hier vanaf. Nu lees ik allemaal horror verhalen betreft het stoppen van dit medicijn. Is dit vanzelfsprekend? En ook gezien de lage dosering? Daar zit ik echt tegenop nu. Mijn dokter adviseert mij om nu om de dag 1 te doen en uiteindelijk naar 1x in de 3 dagen.. ? Second opinion wordt op prijs gesteld. Ik hoor graag wat van u

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar iets over te zeggen. Het is een vervelend middel om af te bouwen. Maar omdat je het maar relatief kort hebt genomen zou je het kunnen proberen….

Reageren
    Catootje

Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, die juist belangrijk zijn voor de aanmaak van allerlei neurotransmitters. Wat aanvulling van stofjes zou dus kunnen schelen in de  afkickverschijnselen.

Reageren
    Joost

Dank u wel voor de reacties. Ik kies ervoor om de dosering geleidelijk aan te verminderen gedurende een periode van 2-3 weken om dan volledig te stoppen. Dit door de capsules open te maken en de bolletjes in percentage te verminderen. Ik hoop hiermee zo weinig mogelijk last te mogen ervaren. Verder zal ik mijn voeding optimaliseren 🙂 nogmaals bedankt

Reageren
Reageer op: Venlafaxine 37.5
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.