- M12 maart 2018 om 20:07
Via de dokter heb ik een half jaar geleden venlaxine 37.5 gekregen dit ivm een aantal aanhoudende klachten. Nu heb ik dit nooit hoeven te verhogen en ik heb hier zeker wat positiefs aan te danken gehad voor afgelopen tijd, maar ik wil hier vanaf. Nu lees ik allemaal horror verhalen betreft het stoppen van dit medicijn. Is dit vanzelfsprekend? En ook gezien de lage dosering? Daar zit ik echt tegenop nu. Mijn dokter adviseert mij om nu om de dag 1 te doen en uiteindelijk naar 1x in de 3 dagen.. ? Second opinion wordt op prijs gesteld. Ik hoor graag wat van u
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 maart 2018 om 21:00Moeilijk om daar iets over te zeggen. Het is een vervelend middel om af te bouwen. Maar omdat je het maar relatief kort hebt genomen zou je het kunnen proberen….
ReagerenCatootje13 maart 2018 om 08:25Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, die juist belangrijk zijn voor de aanmaak van allerlei neurotransmitters. Wat aanvulling van stofjes zou dus kunnen schelen in de afkickverschijnselen.
ReagerenJoost13 maart 2018 om 14:29Dank u wel voor de reacties. Ik kies ervoor om de dosering geleidelijk aan te verminderen gedurende een periode van 2-3 weken om dan volledig te stoppen. Dit door de capsules open te maken en de bolletjes in percentage te verminderen. Ik hoop hiermee zo weinig mogelijk last te mogen ervaren. Verder zal ik mijn voeding optimaliseren 🙂 nogmaals bedankt
Reageren