- Adviesgevraagd13 september 2025 om 08:33
Eerder in 2017 heb ik een mental breakdown gehad . Hiervoor ben ik toen gestart met oxazepam en later venlafaxine. Dat heb ik toen geheel afgebouwd en dat ging goed.
Helaas heb ik nu weer een enorme instorting meegemaakt waarna ik weer aan de oxazepam ben gestart . Helaas kreeg ik een toename van angst en paniek en dat zag ik niet als een moment van stoppen met oxazepam omdat ik dit niet durfde. Dus ik naar mijn huisarts om weer een antidepressivum te starten. Ik mocht hierbij 2 oxazepam slikken als de angst te heftig was. Deze kwam dus ook iedere keer en dus nam ook 2 keer daags oxazepam … Maar nu.. ik kan niet meer slapen zonder de Oxazepam. Maar ik moest er accuut mee stoppen . Na 5 weken gebruik . Ik heb om rustig te blijven qeutiapine 25 mg gekregen en mag deze 2 keer per dag nemen. Maar ondertussen ben ik steeds meer van mezelf verwijderd. Mijn arts geloofd dat het beter gaat maar ik zie geen weg meer… Help!
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
13 september 2025 om 12:19Extra hulp nodig dus? Vraag ernaar , en geef dat aan bij je (huis-)arts.
Reageren
Heb je nog begeleiding door b.v. POH- GGZ of psycholoog, psychiater??Adviesgevraagd14 september 2025 om 09:13Ik heb inderdaad extra hulp nodig en ben verstrikt geraakt.
Ik zal mijn huisarts vragen of hij me verwijst naar een psychiater.
Reageren
Poh ggz heb ik inmiddels twee gesprekken mee gehad.