Zoeken Vraag het forum

Afvallen en stoppen met seroquel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bb63

Ik neem al 11 jaar seroquel in ,ik begon met 25mg bij Altrecht toen ik opgenomen was.Nu elf jr later zit ik op 800!! Mg per dag.
    Slapen als een os!
    Maar ik ben zoveel aangekomen, dat ik weer ga proberen op nul te komen uiteindelijk.ik ben van 70 kilo in 2011 naar 100 kilo in 2022! Gegaan. Ik ben t zat ,en het is vreselijk moeilijk te stoppen. Ik ga nu afbouwen..opnieuw een proberen weer.Een dieet en afbouwen moet hopelijk resulteren in kilo’s er af!
    Heeft iemand nog tips bij het afbouwen ,en o ja wat voel je je asof je in de hel zit zeg met minder seroquel!
    En kan niet meer slapen😪😪

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe ben je dat aan het afbouwen? Heb je dat ook met je behandelaar besproken? En waar zijn ze voor voorgeschreven?

Reageren
    Bb63

Ter aanvulling op mijn vraag en bericht,ik slik ook escitalopram 20mg per dag. Deze is volgens mij nog sterker dan seroquel =quatipine..heeft iemand een zelfde soort ervaring als ik? Alvast dank voor lezen en reageren.

Reageren
    Bb63

Ik heb ze gekregen in 2011 voor een angst en paniekaanvallen.

Al meerdere malen geprobeerd te stoppen maat dat lukt steeds niet. De hel is te sterk..

Behandelaar wil dat ik blijf snikken.

Maar wil na 11 jaar een normaal en gezond gewicht hebben, en zonder de troep mijn leven leiden.de pillen hebben mijn leven overgenomen! Groetjes bb63

Reageren
    John (moderator)

H oe ben je de Seroquel nu aan het afbouwen?

Reageren
    Bb63

Ik neem nu 400 ipv 800 seroquel per dag, en 20 mg escitalopram omdat ik vd escitalopram het ziekste wordt als ik deze niet neem.
    Dus ik bouw de seroquel nu af en hoop over twee tot drie weken te kunnen stoppen ermee.Wat denkt u kan dat?
    En blijf ik dik?ik heb voor mijzelf wel een dieet opgezet ivm gewicht.
    Ik hoop dat ik over enkele weken pil vrij ben.
    Mvg Bb63

Reageren
    John (moderator)

“Dus ik bouw de seroquel nu af en hoop over twee tot drie weken te kunnen stoppen ermee.Wat denkt u kan dat?” Ik vrees dat ik je moet teleurstellen. Dat gaat dus niet in 2-3 weken lukken. Ben je in een keer van 800 naar 400 mg gegaan?

Reageren
    Bb63

Ik ben inderdaad van 800 naar 400 mg gegaan ja
    Wat denkt u dat het beste is om te afbouwen?
    Hoe lang gaat t duren,denkt u
    Mvg bb 63

Reageren
    Bb63

Ik  moet u ook vertellen dat ik met de escitalopram 20mg wil gaan stoppen.

Deze is nog erger met stoppen.

Dan de seroquel

Mvg Bb63

Reageren
    John (moderator)

Op de eerste plaats moet ik even zeggen dat ik van mening ben dat je dit niet zonder overleg met de behandelend arts zou moeten doen.
    Een afbouwschema, om de bijwerkingen zoveel mogelijk te beperken ( want ze zullen er ongetwijfeld zijn en komen) zou kunnen zijn:
    800 – 400mg 56 dagen ( dus 56 dagen 400 mg nemen)
    400 – 200mg 56 dagen ( 56 dagen 200 mg)
    200 – 100mg 56 dagen ( 56 dagen 100 mg)
    100 – 50 mg 28 dagen ( 28 dagen 50 mg)
    en dan stoppen.

Reageren
    John (moderator)

Eerst de een en dan de ander

Reageren
    Bb63

Dank u wél voor uw antwoord. Ik vind u voorstel wel een goed idee!
    Ik denk dat ik het op deze manier ga proberen, en als ik dan van de seroquel af ben ,dan kan ik pas gaan afbouwen vd escitalopram?
    Niet tegelijkertijd?
    Nogmaals veel dank voor u tijd en antwoorden!
    Mvg Bb63

Reageren
    John (moderator)

Vooral niet tegelijkertijd doen, want dat is vragen om problemen….
    Het afbouwen is een lange rit, maar dat heeft er natuurlijk mee te maken dat de dosering erg hoog is en je ze al 11 jaar neemt… En helaas zullen er dan toch ook onttrekkingsverschijnselen zijn.

Reageren
    Bb63

Ik begrijp het ,het is inderdaad lang 11 jaar,
    en er zullen zeker nare ontrekkingsverschijnselen zijn ja.
    Ik heb 2x eerder geprobeert te stoppen maar na weken viel ik weer terug. 1x cold turkey in 2019
    En een jaar geleden afbouwend zoals u zei, maar ik viel toch weer terug in de ‘normale’dosis omdat ik mij triest voelde.
    Bedankt voor de aandacht en tijd voor mijn probleem.
    Mvg Bb63

Reageren
Reageer op: Afvallen en stoppen met seroquel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.