Zoeken Vraag het forum

Overdosis Duloxetine

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Veera

Ik heb 600mg duloxetine ingenomen i.p.v 120. Wat nu??

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De huisartsenpost bellen. Nu dus

Reageren
    Alias

Meestal is er een licht verhoogd risico dat je (veel) meer last hebt van de bijwerkingen.
    Het is belangrijk om het 24 uur in de gaten te houden en zo nodig die bijwerkingen dan door de dokter te laten behandelen.

Ik zou het zelf wel even melden bij de Huisartsenpost, zodat men weet dat dit is gebeurd.

Reageren
    John (moderator)

@ Alias
    Dit is een fout antwoord. Duloxetine remt de heropname van serotonine (5HT) en noradrenaline (NA). Het remt de heropname van dopamine zwak. De max toegestane dosering per dag is 120 mg. TS neemt dus 5 x de max toegestane dosering. Dit kun je dus niet afdoen met: “een licht verhoogd risico dat je (veel) meer last hebt van de bijwerkingen.” het kan een cardiovasculair probleem veroorzaken, een psychose uitlokken en mensen kunnen er suïcidaal van worden.
    Door het zo te bagatelliseren ( onbedoeld) kun je mensen ertoe brengen die huisartsenpost dus niet te bellen.
    We weten niet of de TS nog andere medicijnen gebruikt en kennen ook de voorgeschiedenis niet.
    Ik hoop dus dat de TS toch meteen de huisartsenpost belt. Die hebben inzage in het patiënten dossier en kunnen dat dan beter beoordelen

Reageren
    Alias

Ik zeg dit niet zomaar. Het is absoluut een te hoge dosering.

Ik heb de schadelijkheid laten controleren: niet spoelen, 24 uur aankijken, zo nodig symptomatisch behandelen (van klachten)

Reageren
    John (moderator)

Je kunt in individuele gevallen niks van schadelijkheid controleren… Dat kan alleen maar als je inzage zou hebben in het patiëntendossier. Algemene richtlijnen zijn zeker niet altijd afdoende als je niet weet of de TS andere medicijnen gebruikt en ook niet weer waar medicijnen voor zijn voorgeschreven. Zonder deze informatie is er maar een verantwoord advies: meteen de arts/huisartsenpost bellen.
    Je doet hier alsof een OD met dit middel niet zo’n groot probleem is… Dat is gewoon fout.

Reageren
    Alias

Als TS nog andere medicatie met een interactie slikt, heb ik dat niet gelezen in de tekst.

Maar ik geef een correct antwoord met de aanwezige informatie. Dit is ook het antwoord dat de HAP zou geven: niet spoelen met deze hoeveelheid, wel zo nodig symptomatisch behandelen.

Ik zeg nergens dat het geen enkel probleem is.
    Ik zeg bovendien dat het goed is om de huisartsenpost te laten weten dat dit is gebeurd.

Ik sluit deze discussie af.

Reageren
    John (moderator)

Je geeft dus geen correct antwoord en jij kunt ook niet weten of bepalen wat de HAP in dit geval zou zeggen met het patiëntendossier van de TS ter hand.
    Je kunt er niet zomaar van uit gaan dat alle relevante informatie meteen in een bericht hier wordt gegeven.

Reageren
Reageer op: Overdosis Duloxetine
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.