Zoeken Vraag het forum

Vitamine B12 bloedonderzoek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedendag, huisarts wilt dat ik vitamine b12 bloedtest ga doen, alleen heb ik vorige week 2 dagen lang 2x een zuigtablet van 1000 mcg genomen op eigen initatief (dus eigenlijk zomaar omdat ik sport)

Hoelang moet ik niet innemen zodat ik geen valse uitslag van de bloedonderzoek krijg? Ik neem het nu bijna een week niet.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

2 weken
    Dat was overigens veel te veel om zomaar in te nemen.

Reageren
    Anoniem

Ja klopt maar ik las dat je geen overschot aN b12 kan krijgen omdat je het weer uitplast, maar dus in totaal na 2 weken bloedonderzoek zodat er normale reele waarde uitkomt?

Reageren
    Catootje

Valt wel mee met die hoeveelheid. Probleem met zuigtabletten zijn de kunstmatige zoetstoffen. Ook belangrijk dat je de juiste vorm hebt. Gebruik zelf druppels. Maar soms kan je niet zonder injecties.

Reageren
    Anoniem

Precies dat is niet te veel, als je injecties krijgt is je waarde ook torenhoog terwijl je nog meer spuiten krijgt. een teveel plas je uit.

Reageren
    John (moderator)

klopt

Reageren
    John (moderator)

Onderzoekers van het UMCG waarschuwen voor de gezondheidsrisico’s van een te hoge vitamine B12-waarde in het bloed. Tot op heden werd aangenomen dat een hoge dosis vitamine B12 geen nadelige effecten heeft. Niet alles wat je te veel inneemt plas je weer uit. Als je injecties krijgt is dat een klinische toepassing waaraan onderzoek is voorafgegaan.
    Op eigen houtje zonder enig onderzoek dit soort doseringen te nemen is niet goed

Reageren
Reageer op: Vitamine B12 bloedonderzoek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.