stoppen met paroxetine, bijverschijnselen

  • #2854

    Ja hier ook nog een drama.

    Eergister 1 goede nacht en rustige dag gehad. Vannacht onrustig vanmorgen was ik er zo mee aan. Mijn buufie heeft me mee wandelen genomen .

    Ik slik maar 5 mg.ik denk erover om wat op te hogen. Maar maakt me erg bang.

    Ik ben er zo klaar mee

    Reactie
    #2855

    Linnepin veel sterkte

    Reactie
    #2856

    Ik heb 2 jaar afgebouwd naar 5mg. Daar mee gestopt en dat ging niet goed en na een paar weken weer begonnen met 5 mg. Nu zo in de shit. Ik laat me maar opnemen denk ik.

    Reactie
    #2857

    Het liefst ging ik ook naar een kliniek. Maar ik heb een man en twee kinderen.

    Ik nu twee dagen van 10mg naar 20mg. Twee nachten kunnen slapen maar verder nog doodziek.

    De huisarts zegt dat ik door ophogen weer uit de onttrekkingsverschijnselen moet komen en het weer beter moet gaan binnenkort .

    Ik ben ook heel bang

    Zo lang bezig geweest en dan hopla... Zo weer alles kwijt. Wat een klotezooi he.

    Enige lichtpuntje is dat de huisarts nu beter beseft hoe heftig ik reageer en dan nog voorzichtiger afbouwen noodzaak is in de toekomst.

    Voorlopig kan ik dat vergeten.

    Ik zal eerst weer stabiel moeten worden op de 20mg.

    Breng de dag door op de bank. Doe een wasje draaien, de vaatwasser uitruimen.. Kleine dingetjes om niet weg te kwijnen.

    Ik hoop ook over paar dagen buiten te kunnen lopen. Mijn hond is nu bij mijn moeder en die mis ik ook.

    Zo vreselijk om je zo ziek te voelen. En zo bang dat het zo lang weer gaat duren voordat je weer kan functioneren.

    Sterkte lavendel.

    Ik weet niet of je kan volhouden op de 5mg  anders misschien ook weer wat ophogen.

    Im de toekomst ..... Heel ver weg nog besef ik.... Dan eis ik de suspensie vorm om af te bouwen met 2mg per x aantal maanden omlaag.

    Eerst focussen op nu.... Per dag...

    Reactie
    #2858

    Heeft iemand ervaring met afkicken en cbd olie? Helpt het tegen de verschijnselen...

    Reactie
    #2859

    Linnepin wat een toestand he.

    Ik heb gelukkig weer een goede nacht gehad...mijn 2de in 3 weken. .en heb er gister een kwartje bijgenomen. Ik ga dit rustig opbouwen. Miss is 10 naar 20 voor jou ook te veel in een keer .

    We moeten het uitzitten. Weet dat je niet alleen bent.

     

    Reactie
    #2860

    Dankjewel lavendel

    Het helpt als je weet dat je niet de enige bent.

    Kleine stapjes, en niet teveel denken... Kleine klusjes, lezen, beetje afleiding zoeken. Wat niet kan, dat kan niet.

    Ik heb daar heel erg moeite mee want ben te ongeduldig en wil te snel beter worden. En ben teveel gefocust op mijn ziekteverschijnselen en waar ik allemaal in tekort schiet.

    Ik ken mijn valkuilen maar god... Weten en doen/denken... Dat valt niet mee

     

    Reactie
    #2861

    Afbouwen met parpxetine moet ALTIJD heel langzaam gebeuren. Maximale dosis verlaging per 6 weken met 5%. Dat zou eigenlijk iedere arts moeten weten!

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #2862

    @Linnepin,

    Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je betere tijden gaat krijgen! Zie redelijk wat ellende voorbij komen en dat geeft  niet echt veel vertrouwen helaas.

    Ik krijg op dit moment niet meer last van de bijwerkingen, maar omdat het me goedgaat merk ik dat ze me steeds meer in de weg zitten.

    Het afbouwen van die andere medicatie ging vlot, geen noemenswaardige negatieve bijwerkingen. Op dat moment zat ik ook ver/goed in de psychische begeleiding en begon de parox ook steeds meer zijn werk te doen.

    Heb in een kliniek gezeten na een zeer moeilijke suicidale periode. Na 4 weken ontslagen en doorgegaan in dagbehandeling.

    Inmiddels heb ik idd geleerd dat het afbouwen bij met name de laatste 10 mg erg tricky kan zijn. Hier ben ik nog lang niet. Ik kom van 60 mg af en bouw op dit moment 2mg per week af mbv suspensie.

    Ik ben ook zeer zeker van plan om de laatste 10 langzamer te doen. Wellicht met taperingstrips ook al worden deze niet vergoed.

    Ik doe dit niet alleen, mijn ha en de apotheker denken met me mee. Ook de steun en zorgen van mijn vrouw geven me kracht en rust.

    • Fijn ook dat zulke forums bestaan....
    Reactie
    #2863

    Dankjewel Schorpion71

    Heel veel sterkte met afbouwen en je verdere herstel.

    Helaas nog teveel huisartsen die er te lak mee omgaan. Ze hebben geen benul wat het teweeg kan brengen.

    'je moet niet op internet gaan lezen' dat krijg je te horen als je vertelt dat je niet gek bent, maar er meerdere mensen heftig reageren.

     

    Gelukkig dat er lotgenoten contact is via deze weg. Een kleine troost dat je niet alleen bent hierin.

     

    Reactie
    #2864

    Tja, gelukkig leven we in een tijd waar heel makkelijk zelf informatie is te vinden over zulke zaken. Ook het bespreekbaar maken is voor velen een stuk laagdrempeliger geworden.

    Ja, je hebt de medische mensen nodig voor het verkrijgen van de middelen. Gelukkig kan je zelf wel een stuk regie in handen nemen vwb het gebruik. Zelf voel je nu eenmaal vaak beter wat goed werkt bij je en wat niet.

    Echter aangezien we deze shit niet voor niks slikken en we dus niet goed in staat zijn om hier zelfstandig uit te geraken hebben we deze mensen ook nodig. Goede begeleiding, open vizier en transparantie is dan zo belangrijk.

     

    Reactie
    #2865

    Ik ben al enkele maanden bezig met het afbouwen van seroxat via taperingsstrips. Had weinig last maar als ik last kreeg slikte ik een week ongeveer dezelfde dosis . Dit kon door magistrale bereiding te laten maken .

    Het is pas bij 7,5 mg dat ik me slechter voelde . Ik had enorme spier- en gewrichtspijnen en sliep veel . Na een week de dosis van 7,5 mg genomen te hebben , bouwde ik verder af naar 5 mg .

    Hier was ik echt niet goed van . Heel emotioneel , mijn ganse leven passeert de revue , moe , niet in staat iets te doen . Ik denk dat ik deze dosis ga aanhouden toch een paar weken ga aanhouden .

    Tijdens het afbouwen van seroxat moet ik Cymbalta opbouwen en doordat de seroxat de werking van cymbalta verhoogd,  moet ik ook cymbalta traag opbouwen . Begonnen met 18 mg en zo stilletjes aan verhoogd . Maar wilt zeggen dat ik de capsules cymbalta zelf moeten klaarmaken heb . Zo moest ik op 2 weken tijd van 18 mg naar 30 mg , dus elke dag wat korrels bij .

    Nu op 5 mg seroxat en 70 mg cymbalta . Tegen dat seroxat op 0 staat , zou ik cymbalta 120 mg nemen . Ik doe over heel deze overschakeling toch een maand of vijf

     

    VOOR MIJ NOOIT OF NOOIT NOG SEROXAT OF EFEXOR , want overschakelen van efexor naar seroxat was ook moeilijk . Heb toen 3 maanden geweend zonder reden

    Reactie
Reageer op: stoppen met paroxetine, bijverschijnselen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief