Zoeken Vraag het forum

Durogesic Fentanyl 75 microgram?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ayden

Hey iedereen. Ik moet Durogesic Fentanyl pleisters kleven .Om de 3dagen telkens op andere boven arm .
    Reden ik heb erge vorm spierziekte neuropathy . Ik wil stoppen met FENTANYL omdat het zoo exstreem verslavend is .Maar dit lukt totaal niet 😢 ik moet Durogesic Fentanyl 75 microgram .Om de 3 dagen kleven linker arm .Dan rechter arm telkens om de 3 dagen. Nu Kleef ik 62.50 microgram .Maar het is niet uit te houden van de pijn . Bestaat er geen alternatief ander medicijn . Dat beter de ontwening verschijnselen tegen gaat . Ik heb als ontwening erge diarree . Exstreem veel pijn .exstreem koude rillingen . Slapen gaat niet meer . Of het zijn heel tijd nachtmerries maar juist of het echt is . Ik schiet dan uit mijn droom al huilend . Kan ook bijna niet eten . Ik heb de complete lijst van ontwening juist geen koorts. Mijn spychiater zegt exstreem traag afbouwen met 12.50 Microgram per maand . Maar mijn apotheker heeft mij LETERLIJK gezegt . Als je verslaafd bent aan . Durogesic Fentanyl 75 microgram pleisters dat het onmogelijk is om nog te kunnen Stopen met dit medicijn . Klopt dit ? Zijn er hier mensen dat het is gelukt om met. Durogesic Fentanyl 75 microgram te kunnen Stopen ? Ik moet ook tranxene 50 milligram 3maal per dag . En befacktforte 3x per dag . En 2x per dag 150 milligram lyrica nemen . Dit werkt helaas niet maar als ik de lyrica niet neem kan ik niks eten lyrica wekt mijn eetlust op Dan heb ik toch iets gegeten. Door de ontwening symptomen heb ik ook niks van energie meer 😢 . Het ergste ontwening zijn .Niet kunnen slapen exstreem koude rillingen diarree en exstreem veel pijn in mijn beide benen . Ik ben ook nog maar op ontslag uit spyciatry . Ben er 6 weken geweest . Met ruseltaad het heeft niks geholpen . Maar ik moest op ontslag . Ik ben wel van België . Ik heb gevraagd voor over te schakelen naar methadon . Maar ze willen niet . Nu ik heb al erge dingen gezien van methadone . Als ik het juist heb is fentanyl niet af te bouwen ? Graag advies van iemand waar het wel gelukt is te stoppen met . Durogesic Fentanyl 75 microgram? Vele groeten Ayden . Pleas help mij

4 reacties
    Reageren
    Catootje

Niks wat je ‘moet’. Medicijnen zijn vaak lapmiddelen. Soms handig maar vaak ook niet. Ze ontregelen een en ander in je lichaam, zoals je hormoonhuishouding. Sommige werken ontregelend op je schildklierhormonen. Ook zorgen medicijnen voor verlies van vitaminen en mineralen.

In die Befact forte zit een schrikbarend hoge dosering vitamine B6, wat stapeling kan geven en problemen met je lichaam. Er zit ook de niet-actieve vorm in, die eerder problemen geeft dan de actieve vorm. Een veilige bovengrens is gesteld op 25 mg en in één zo’n capsule zit het tienvoudige en dan drie keer per dag is vragen om problemen. Zou even advies vragen. Er zijn ook B-complexen met normalere doseringen en de actieve vorm en meer verschillende B-vitamines.

Vitamine B12 kan je het beste nemen in de vorm van methylcobalamine en/of adenosylcobalamine en beter in de vorm van zuigtabletten. Of een injectie.

Een natuurgenezer of orthomoleculair therapeut of iets in die geest zou je kunnen adviseren over je hele gezondheid. Met kinesiologie kan iemand voor je uittesten wat je lichaam nodig heeft. Zou kunnen ondersteunen bij het afbouwen van medicatie. Als je lichaam wat sterker is, kan die het afbouwen iets beter aan. Wel altijd goed naar jezelf blijven luisteren. Vroeger weleens bij een voetreflexologe geweest, die vond dat ik in één keer moest stoppen met de medicijnen die ik toen gebruikte.

Je lichaam ontgiften en de receptoren in je lichaam te resetten kan met Kambo maar dan waarschijnlijk alleen als je eerst gestopt bent met de medicatie.

Reageren
    Kenny001

Beste mss heel raar maar al eens gedacht aan in nederland cbd olie te halen in een coffee shop dit helo heel fel beter slapen meer eetlust etc ben zelf chronisch rugpatient en veel rug pijn met gevolg stralingspijn in men benen rechts veel feller als links ik neem ook lyrica maar dan 2x 300 mg en dit eerst in combo met tramadol en tradonal maar door hevige pijn een tijdje geleden durogesic moete nemen en nu sedert een week opnieuw durogesic omdat tramadol en tradonal niet meer hielpen door gewenning en ik teveel moest gebruiken.
    Afbouwennlukt wel maar heel lichtjes afbouwen is zoiezo een vuiligheid maar soms neemt pijn anders de bovenhand en dan maar liever een pleister en geen pijn maar ik ben met deze dingen geholpen en kan zo durogesic afbouwen en volledig laten na een tyd gebruikt te hebben. Als je wilt mag je een gil geven en dan mag je me altyd eens contacteren om meer uutleg en hulp omtrent dit alles ik neem wel vaak natuurlijke middeltjes die helpen en zo de pijn pleisters tot een minimum gebruik herleiden zonder pijn mvg ken y

Reageren
    Walter

Neem sids één jaar durogesic 25mg maar de pijn in heupen en knieën blijft aanhouden soms nog parasetamol erbij de pijnen zijn begongen na de chemo die ik kreeg , ivbm leukemie AML . Wat kan ik doen om deze pijnen te verminderen ?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou je eigenlijk met de oncoloog moeten bespreken. Die kan je verwijzen naar de pijnpoli om te kijken op welke manier de pijn het beste bestreden kan worden

Reageren
Reageer op: Durogesic Fentanyl 75 microgram?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.