- Anoniem30 mei 2021 om 19:48
Ik heb herpes genitalis. Ik krijg elke keer weer een uitbraak. Ik slik nu sinds 2 maanden valaciclovir voor een halfjaar. Maar heb sindsdien een huidschimmel gekregen bij de opening van mijn vagina en langs mijn buitenste schaamlippen. Kan die medicijnen daar iets mee te maken hebben? Moet ik stoppen met die medicijnen? Ik weet het niet meer.
21 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 mei 2021 om 19:57Ik denk niet dat het van het medicijn is. Het is in ieder geval geen bekende bijwerking
ReagerenAnoniem30 mei 2021 om 20:08Maar medicijnen veroorzaken toch vaak een schimmelinfectie? Ik snap er echt niks meer van. Ben ook al naar dokter geweest. Moet ik aan andere medicijnen? Ik gebruik nu ook al 3 weken miconazolnitraat zalf en nu heb ik het weer gekregen.
ReagerenJohn (moderator)
30 mei 2021 om 20:39Doorgaans veroorzaakt antibiotica schimmelinfecties
ReagerenAnoniem30 mei 2021 om 20:42Wat moet ik nu doen om dit tegen te gaan? Vind het echt irritant aan het worden.
ReagerenJohn (moderator)
30 mei 2021 om 20:43Je kunt aan de huisarts een kuurtje vragen met fluconazol
ReagerenAnoniem30 mei 2021 om 20:45Heeft dan geen invloed op de pil en valaciclovir?
ReagerenJohn (moderator)
30 mei 2021 om 20:48Nee, dat heeft geen invloed
ReagerenAnoniem30 mei 2021 om 20:51Zijn de bijwerkingen ernstig? En slik ik dat dan elke dag?
ReagerenJohn (moderator)
30 mei 2021 om 21:10Het heeft nagenoeg geen bijwerkingen en slik je maar een keer
ReagerenAnoniem30 mei 2021 om 21:18Dan ga ik langs de dokter zodat zij er nog naar kan kijken en of ik zo’n kuurtje kan krijgen. Bedankt in ieder geval!
ReagerenAnoniem31 mei 2021 om 17:36Ik ben naar de dokter geweest. Ze kon niet of het een schimmel was. Het zit bij de opening van mijn vagina. Heb geen last van pijn of jeuk. Kan het een allergie zijn op valaciclovir?
ReagerenJohn (moderator)
31 mei 2021 om 17:46Die vraag kan ik helaas ook niet beantwoorden
ReagerenAnoniem31 mei 2021 om 18:06het zijn echt witte pukkeltjes. Ik denk dan toch aan schimmel?
ReagerenJohn (moderator)
31 mei 2021 om 18:15Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen
Reageren



