Afbouwen Rivotril onmogelijk – help!!!

  • #1

    Hallo,

    ik heb in 2004 Rivotril voorgeschreven gekregen van Dokter De Ridder in UZA voor mijn Tinnitus en Hyperacusis,

    ik neem nu al 16 jaar 4 mg voor het slapen gaan.

    maar ik wil er zo graag van af!

    heb al een paar keer geprobeerd over de jaren heen maar het is me nooit gelukt.

    nu heb ik een nieuwe huisarts en die wil ook dat ik stop. Ze stelde voor in combinatie met Escitalopram. Maar dat heb ik niet ingenomen.

    Exact 4 nachten en 4 dagen heb ik het volgehouden. Van 2 tabletten van 2 mg naar 1 tablet en 3 kwart. Van 4 mg naar 3,75 mg dus (denk ik).

    de avond van 11 feb ben ik dus gestart met een kleinere dosis.

    het ging compleet mis. Na de eerste nacht opgestaan met hoofdpijn en luidere Tinnitus en oorpijn. Ik was super angstig en zenuwachtig en het werd elke dag erger.
    mijn handen trilden en ik had geen enkele seconde rust meer in mijn hoofd en mijn lichaam.

    gisterenavond kon ik er echt niet meer tegen en heb ik terug 2 tabletten genomen, dus 4 mg. Ik ben vandaag nog steeds heel erg angstig en de Tinnitus is nog steeds luider.

    weet er iemand een manier om toch te stoppen?

    ik wil me nooit nooit nooit meer zo voelen als de laatste 3 dagen!!!

    en hoe ongezond is het als ik toch gewoon de rest van mijn leven Rivotril blijf nemen?

    Heel erg bedankt alvast om mijn verhaal te lezen.

    Reageer
    #2

    Het zou wellicht beter zijn om het afbouwen te combineren met diazepam ipv escitalopram

    Reageer
    #3

    Dag John,

    zijn er hier mensen met positieve ervaringen?

    is het normaal dat ik zo heftig reageer?

    en wat als ik niet afbouw en het de rest van mijn leven gewoon blijf nemen?

    heb al uren zitten lezen erover en het is een vuiligheid.

    als je stopt met Rivotril komt alles waarvoor je het nam dubbel terug. In mijn geval Tinnitus en angst.

    maar volgens De Ridder was het goed. Het hielp me destijds. Maar nu 16 jaar later. Geen idee. Mijn vorige huisarts zei ook altijd dat het geen kwaad kon.

    ik zou mezelf iets hebben kunnen aandoen gisteren. Zo angstig en zenuwachtig was ik.

    heb dokter De Ridder teruggevonden vanavond. Hij zit nu in Gent. Kreeg bijna meteen antwoord op mijn mail van een andere neuroloog, dat neuromodulatie kan helpen met het afbouwen.

    maar Gent is ver voor mij. En ik heb het wel gehad met de neurologen als het op Tinnitus aankomt. Kost ook weer een fortuin.

    En een echt antwoord op mijn vragen over Rivotril kreeg ik niet...

     

    Reageer
    #4

    Het is natuurlijk beter als je ze niet hoeft te nemen. Afbouwen met dit soort middelen is altijd wel heftig mar gaat ook voorbij.
    Rivotril (Clonazepam) is ook verkrijgbaar in vloeibare vorm. Dan kun je met nog kleinere stappen ( druppel voor druppel) afbouwen. Doorgaans gaat dat wat beter. Duurt ook wat langer. Maar er zullen onttrekkingsverschijnselen ontstaan. Maar daar kun je dan diazepam voor gebruiken om de ergste kantjes er vanaf te halen.

    Reageer
    #5

    Medicijnen halen een kunstmatig trucje uit met je hersenen en lichaam, wat naderhand niet zomaar in dezelfde stand komt. Ook doen ze niets aan oorzaken.

    Zou dan advies vragen aan complementair genezer, om je lichaam te ondersteunen. Tinnitus kan met veel factoren te maken hebben, zoals met tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, een teveel aan histamine in de voeding, verlaagde waardes van allerlei neurotransmitters, met ontregelde schildklier, met scheefstand van de atlas. Zorgen voor de juiste voedingsstoffen kan wat schelen bij het afbouwen. denk ook aan de rol van electrosmog, zoals van electrische apparaten en wifi. Metaalvrij slapen ook belangrijk voor het aarden en ontspannen van je lichaam. Metaal in bed of matras trekt ook omgevingsstraling aan.

    Reageer
Reageer op: Afbouwen Rivotril onmogelijk – help!!!
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief