Zoeken Vraag het forum

Overdosis paracetamol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Vanaf wanneer spreek je van een overdosis bij jongvolwassenen? Ik heb vandaag 8 tabletten paracetamol van 500mg genomen i.v.m. erge menstruatiepijn.

Ik begin best wel moe te worden, maar verder merk ik niet veel, behalve dat de pijn niet is afgenomen.

Wat moet ik nu doen en wat zijn hier de gevolgen van?

Mocht het zo zijn dat ik naar het ziekenhuis moet, wordt mijn maag dan leeggepompt, wordt dat dan onder narcose gedaan en zijn er andere behandelingen?

Ik ben bang dat het kokhalsreflex word getriggered en dat is traumatiserend voor mij omdat ik van boulimia ben aan het herstellen.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De maximale dagdosering is 4000 mg. Daar ben je niet overheen gegaan. Er zijn ook pijnstillers speciaal voor menstruatieklachten. Verkrijgbaar bij de drogist of de apotheek

Reageren
    Suzan

Alève Feminax werkt bij mij veel beter dan paracetamol bij menstruatie pijn

Reageren
    Lisa

Uiteraard is 8 paracetamol wel erg belastend als je dat in een keer hebt ingenomen! Die nuancering mis ik.

3 x 1000 mg, met steeds minimaal 6 uur ertussen is het beste. Tijdelijk 4 x 1000 mg kan wel, voor bv menstruatie (dat is dus tijdelijk). Maar dan toch 6 uur ertussen laten…

Paracetamol is belastend voor de lever als je die geen tijd geeft om het te verwerken. Je lever moet je heel zuinig op zijn 🙂

Reageren
Reageer op: Overdosis paracetamol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.