- anoniem202028 augustus 2019 om 14:18
Sinds vijf weken slik ik Sertraline (50MG) i.p.v. Venlafaxine. Ik merk nu echter een sterke toename van mijn angstklachten en voel mij minder scherp in situaties dan voorheen.
De huisarts wil gaan verhogen naar 100MG (2x tablet), maar ik ben bang nog minder scherp en meer moe te worden.
De apotheker geeft aan dat het niet veel zin heeft om door te gaan met dit medicijn en de huisarts kan mij niet echt een sluitend antwoord geven.
Wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt.
4 reactiesReagerenCatootje29 augustus 2019 om 16:14Medicijngebruik overwegen en overleggen met arts. Natuurlijk is het geen moeten. Antidepressiva en andere medicijnen zorgen voor verlies aan vitaminen en mineralen. Met uitgebalanceerde voeding en een paar voedingssupplementen die de aanmaak van serotonine bevorderen, kom je ook een heel eind.
ReagerenCatootje29 augustus 2019 om 16:20SSRI’s remmen trouwens de aanmaak van melatonine, wat ook klachten kan geven.
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2019 om 16:22@ Catootje
Reageren
Het aanmaken van meer serotonine is misschien juist niet gewenst_87_30 augustus 2019 om 21:08Hoe lang slikte je de venlafaxine? Heb je deze eerst goed afgebouwd? Ik zou het een kans geven. Maar weet, antidepressiva blijven eigenlijk een tijdelijke oplossing.
Reageren