Zoeken Vraag het forum

Antidepressiva belangrijk (!)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Het is wel de bedoeling dat die bijwerkingen dan weer over gaan.

Anoniem

Dan zou ik niet stoppen, waarom zou je? Mensen zeggen wel ‘het is slecht voor je’ hier, maar wat doet stress wel niet met je lichaam? Ik zou zeggen slik gewoon door.

Reageren
    Anoniem

bedankt john en anoniem voor jullie reacties! Beetje ben ik tenminste gerust gesteld.

@anoniem alleen vroeg ik mij af of ik het voor lange tijd kan/mag gebruiken, omdat mijn arts wilde dat ik t 1 jaar zou gebruiken maar wanneer hij terug is van vakantie ga ik wel vragen of ik gewoon verder mag.

Reageren
    John (moderator)

Als er antidepressiva worden voorgeschreven, is het eigenlijk de bedoeling na verloop van een periode ( max 2 jaar), te kijken of verder gebruik eigenlijk nog wel nodig is. Het zijn namelijk geen middelen die je ongelimiteerd zou moeten gebruiken.

Reageren
    Anoniem

hoi John en andere,

kan je me misschien nog een keer helpen..?

Ik kom van de huisarts omdat ik om de dag moest slikken om af te bouwen terwijl dat juist niet goed was en onttrekkingsverschijnselen kreeg, de arts adviseert me nu om 6 maanden nog door te gaan met sertraline 25 mg dus dat ik het door midden breek en 6 maanden lang halve dosis in neem wn dan weer naar de arts toe ga.

is dit verstandelijk wat mijn huisarts me nu heeft verteld ? Want hy zei in de winter/herfst etc. moet je nooit stoppen..?

Reageren
    John (moderator)

Dat is in ieder geval al beter dan de vorige keer.

Reageren
    Anoniem

hoi John, bedankt voor je antwoord!

Maar word het dan misschien niet te moeilijk om na 6 maanden er mee te stoppen?

Reageren
    John (moderator)

Ook dan moet je gaan afbouwen…

Reageren
    _87_

Ik zou mezelf proberen niet te druk maken over die 6 maanden. Eerst even tot rust komen, zie het zo. Ik zou de arts wel vragen om tegen die tijd af de bouwen met medicatie op maat (tapering). Of bouw af met een vloeibare variant, maar weet niet of die er is voor deze medicatie.

Reageren
Reageer op: Antidepressiva belangrijk (!)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.