Zoeken Vraag het forum

Te veel paracetamol?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Beau

De afgelopen dagen deal ik met een ontzettende hoofdpijn. Eindelijk besloot ik om 2 paracetamollen te nemen (etos 500mg met coffeinne). Dit was in de ochtend om +/- half 9, rond half 11 merkte ik er nog niets van en nam ik 2 nieuwe. Ik had in de ochtend wel ontbeten, een kommetje yoghurt met musli. Maar na enige tijd merkte ik dat mijn speeksel alleen nog maar schuimig was, ik voelde mezelf een beetje van de wereld af. Mijn collega’s zagen niets aan mij overigens. Maar ik kreeg later ook nog heftige buik krampen. Ik heb veder die dag 2 bescuits gegeten tot ’t avond eten, deze hoeveelheid eten is gewoon voor mij. Was dit een vorm van een overdosing of moet ik mij echt flink zorgen maken?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat was geen overdosering maar erg handig was het ook niet. Gebruik beter gewone paracetamol

Reageren
    Catootje

Het lijkt erop dat je voedingspatroon niet zo geweldig is, als alleen een paar beschuiten eten normaal voor je is. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Hoofdpijnklachten kunnen ook samenhangen met je voedingspatroon en tekorten aan voedingsstoffen. Pijnstillers werken ontregelend op je hormonen en zijn een belasting voor je lever.

Reageren
Reageer op: Te veel paracetamol?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.