Vraag over bijwerkingen nitrofurantoine

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG
  • #1

    Ik kreeg nitrofurantoine voor mijn blaasonsteking. Een kuur van 5 dagen. Tijden de kuur had ik eigenlijk geen bijwerkingen, maar na dat ik gestopt ben paar dagen daarna begon ik veel meer haaruitval te hebben en heel mijn gezicht zit onder kleine bultjes. Dit waren wel enkele bijwerkingen waar de apotheek, maar niet zo zeer over dat je die kan krijgen na de kuur is afgelopen.

    Mijn vraag is nu of het mogelijk is om bijwerkingen te krijgen ervan nadat de kuur voorbij is?

    Reactie
    #2

    Mijn inziens zou dit mogelijk kunnen zijn, het blijft een lichaamsvreemde stof die je tot je neemt, waar het lichaam op reageert. Als je teveel last houdt, zou ik contact leggen met de huisarts.

    Reactie
    #3

    Ook nadien kan het lichaam hier, mijn inziens nog op reageren.

    Reactie
    #4

    Dat kan nog van de kuur zijn

    Reactie
    #5

    Antibiotica kunnen soms nodig zijn maar ze werken verstorend op je darmflora, zorgen voor tekorten aan vitaminen en mineralen en verminderen een bepaald, belangrijk enzym, DPP-IV. Zaak dus om je darmen en hele lichaam weer te herstellen. Zorgen voor volwaardige voeding, met zo min mogelijk geraffineerde suikers, gebruik van een goed probioticum en wat extra voedingsstoffen. Laat je hier over adviseren bij de betere vitaminezaak. Eventueel medicijngebruik, zoals de pil kan candida en infecties in de hand werken.

    Reactie
Reageer op: Vraag over bijwerkingen nitrofurantoine
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief