- Marina19 augustus 2008 om 18:28
Hallo,
Ik heb heel vaak blaas onsteking op dit moment weer.
Ik heb maar 1 nier en die werkt nog goed die andere heb ik niet meer.
Ik word steeds meer door mensen gewaarschuwd dat ik moet stoppen met deze medicijnen ( nitrofurantoine ) omdat het gevaar op levert als ik een overdosis neem.
Klopt het als je 15 pillen in 2/5 dag een overdosis krijgt en dat je dan je nier kan beschadigen?
Of bij hoeveel pillen kan die nier dan beschadigt worden?Vriendelijke groet Marina.
2 reactiesReagerenLinde19 augustus 2008 om 18:46Voorzichtigheid is geboden bij ouderen, bij nierfunctiestoornissen en diabetes mellitus omdat de kans op neuropathie hierbij verhoogd is.
Bij het eerste optreden van paresthesieën of bij tekenen die wijzen op een hemolyse, de behandeling onmiddellijk staken.
Bij langdurige behandeling de patiënt nauwkeurig volgen op wijzigingen in de lever- en longfunctie; bij tekenen van verslechtering de behandeling onmiddellijk staken.
Bij langdurige behandeling van volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar: 50–100 mg per dag voor het slapen gaan.
Ik adviseer u contact op te nemen met uw huisarts voor een alternatieve behandeling voor uw recidiverende urineweginfecties.
ReagerenMarc19 augustus 2008 om 19:06Het is duidelijk dat u patiente bent die bij de internist bekend is. Het is aan te raden uw vraag aan uw behandeld specialist voor te leggen. Ik vind dit geen vraag waarbij u voor het antwoord kunt vertrouwen op een forum.
Reageren
Tevens is het verstandig zuinig te zijn op uw enige nier, waarbij ik u wederom adviseer contact op te nemen met uw internist en deze uw verzoek voor te leggen.



