Zoeken Vraag het forum

Imodium

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • M

Ik heb al ongeveer 3 jaar last van darmproblemen. Ik moet gemiddeld 5-6x per dag naar het toilet om te ontlasten. Ik ben talloze keren naar de huisarts en MDL-arts geweest en ik heb het FODMAP-dieet bij een diƫtist gevolgd. Er zijn allerlei onderzoeken gedaan, maar nergens komt iets uit. Ook het FODMAP-dieet veranderde niks. Ze gooien het dan meestal op PDS. Volgende week heb ik nog wel een afspraak bij de MDL-arts. Ik heb sinds gisteren Imodium uitgeprobeerd en dit lijkt te werken. Alleen mag ik nu van de huisarts max. 2 pillen per dag innemen.

’s Ochtends moet ik het vaakst naar het toilet. ’s Middags wordt het iets minder en ’s avonds gaat het meestal helemaal weg. Dit herhaalt zich elke dag weer (op zich al vreemd).

Kan ik de twee pillen dus het beste ’s avonds voor het slapen innemen, zodat ik ’s ochtends minder vaak hoef, of kan ik ze beter ’s ochtends bij het ontbijt nemen. Of is dat dan al te laat?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zul je moeten uitproberen…

Reageren
    Catootje

Het beste is om te kijken naar oorzaken. Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied. Je voedingspatroon kan een rol spelen. Eens onder de loep nemen wat goed en minder goed is aan je eetpatroon. In elk geval zorgen voor oplosbare vezels. Verder kunnen er zaken spelen als candida, minder gezonde darmflora, tekorten aan diverse voedingsstoffen enz.

Reageren
    M

De oorzaak is dus tot nu toe niet gevonden. Ik wil ook niet voor altijd afhankelijk zijn van Imodium. Daarom laat ik inderdaad nog onderzoeken doen naar mijn vertering (o.a. zuurtegraad pH, vezels, vetgehalte, zetmeelgehalte, etc.) Tot nu toe zijn de volgende onderzoeken al gedaan: endoscopie, echo, meerdere keren bloedafname en ontlasting inleveren. Daarmee is het volgende al geconcludeerd:

• Geen glutenallergie
    • Geen voedselallergie
    • Geen lactose intolerantie
    • Schildklierwaarden zijn goed
    • Geen bacterie
    • Geen parasiet

Reageren
    M

Ziekte van Crohn en Colitis ulcerosa zal ik nog navragen bij de MDL-arts of dat is gecheckt, ik dacht van wel.

Reageren
Reageer op: Imodium
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.