Zoeken Vraag het forum

Maagzuurremmer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

goededga ik slik al maanden maagzuurremmer voor mijn gastritis ( maagonsteking ).

maar mijn vraag is dat ik steeds andere medicijnen krijg van mijn apotheek.

ik slik rabeprazol dus ene keer rabeprazol sandoz, ene keer rabeprazolnatrium focus, ene keer rabeprazolnatruim chemo iberica ??

sinds ik rabeprazolnatrium chemo iberica slik ben ik ziek geworden? Ik ben koortsig en heel erg slap?

maar met dat ben ik al paar dagen gestopt ik ga weer verder op rabeprazol focus waar ik niet zulke van kreeg

alleen heb ik mijn klaxhten nu nog steeds heel moe slap gevoel en koortsig al paar dagen

dus mijn vraag kortom is, kan het kwaad dat ik telkens andere medicijn krijg?

en mijn klachten die k heb gekregen isndat door de rabeprazol chemo iberica ? ( inmiddels al een week ermee gestopt en verder op rabeprazol focus die geen klachten gaven )

graag serieus antwoord

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

en met koortsig bedoel ik niet dst ik paar dagen in bed lig ik kan wel verder, alleen voel me warm en heel erg moe/slap/uitgeput al paar dagen ik kreeg het toen ik andere rabeprazol ging slikken

Reageren
    John (moderator)

het zou inderdaad kunnen. Dat ligt dan aan hulpstoffen die in de pil zijn verwerkt. Die kunnen per merk verschillen. Bespreek het met je huisarts zodat je iedere keer hetzelfde merk krijgt

Reageren
    Anoniem

maar ik slik het nu een week ongeveer niet dat chemo iberica merk, maar de klachten zijn er nog steeds drm vroeg ik me af of het door de medicijn is, voel me wel echt heel vermoeid en ook koortsig warm..

Reageren
    John (moderator)

Het kan natuurlijk een virus zijn dat je hebt opgelopen

Reageren
    Anoniem

jaa dat kan idd ook, kan het kwaad? Moet ik gewoon afwachten?

ik ben iemand die heel snel in stress raakt, of rabeprazol chemo iberica mijn lichaam wat heeft aangedaan enz maak ik enge verhale ervan

Reageren
    John (moderator)

Gewoon nog even een paar dagen afwachten. Als het niet over is, ga dan even naar de huisarts

Reageren
    Catootje

Maagzuurremmers zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen in je lichaam, waaronder Q10,  zink, ijzer, vitamine A tm K enz. Plus aantasting van de darmflora door de veranderde zuurtegraad en daarmee op de langere termijn tekorten aan alle voedingsstoffen, ook aminozuren en vetzuren. Het beste is vaak dan ook  om ook wat aan de oorzaken te doen. Veel mensen hebben juist een tekort aan maagzuur, wat tot allerlei gezondheidsproblemen kan leiden.

Reageren
    Anoniem

@Catootje

wat kan ik dan wel doen om mijn maagontsteking te genezen? Ik moet het medicatie wel slikken het kan niet anders denk ik ?

Reageren
Reageer op: Maagzuurremmer
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.