- Anoniem29 april 2018 om 11:36
goededga ik slik al maanden maagzuurremmer voor mijn gastritis ( maagonsteking ).
maar mijn vraag is dat ik steeds andere medicijnen krijg van mijn apotheek.
ik slik rabeprazol dus ene keer rabeprazol sandoz, ene keer rabeprazolnatrium focus, ene keer rabeprazolnatruim chemo iberica ??
sinds ik rabeprazolnatrium chemo iberica slik ben ik ziek geworden? Ik ben koortsig en heel erg slap?
maar met dat ben ik al paar dagen gestopt ik ga weer verder op rabeprazol focus waar ik niet zulke van kreeg
alleen heb ik mijn klaxhten nu nog steeds heel moe slap gevoel en koortsig al paar dagen
dus mijn vraag kortom is, kan het kwaad dat ik telkens andere medicijn krijg?
en mijn klachten die k heb gekregen isndat door de rabeprazol chemo iberica ? ( inmiddels al een week ermee gestopt en verder op rabeprazol focus die geen klachten gaven )
graag serieus antwoord
8 reactiesReagerenAnoniem29 april 2018 om 11:38en met koortsig bedoel ik niet dst ik paar dagen in bed lig ik kan wel verder, alleen voel me warm en heel erg moe/slap/uitgeput al paar dagen ik kreeg het toen ik andere rabeprazol ging slikken
ReagerenJohn (moderator)
29 april 2018 om 12:41het zou inderdaad kunnen. Dat ligt dan aan hulpstoffen die in de pil zijn verwerkt. Die kunnen per merk verschillen. Bespreek het met je huisarts zodat je iedere keer hetzelfde merk krijgt
ReagerenAnoniem29 april 2018 om 12:50maar ik slik het nu een week ongeveer niet dat chemo iberica merk, maar de klachten zijn er nog steeds drm vroeg ik me af of het door de medicijn is, voel me wel echt heel vermoeid en ook koortsig warm..
ReagerenJohn (moderator)
29 april 2018 om 13:51Het kan natuurlijk een virus zijn dat je hebt opgelopen
ReagerenAnoniem29 april 2018 om 13:55jaa dat kan idd ook, kan het kwaad? Moet ik gewoon afwachten?
ik ben iemand die heel snel in stress raakt, of rabeprazol chemo iberica mijn lichaam wat heeft aangedaan enz maak ik enge verhale ervan
ReagerenJohn (moderator)
29 april 2018 om 13:59Gewoon nog even een paar dagen afwachten. Als het niet over is, ga dan even naar de huisarts
ReagerenCatootje29 april 2018 om 20:27Maagzuurremmers zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen in je lichaam, waaronder Q10,  zink, ijzer, vitamine A tm K enz. Plus aantasting van de darmflora door de veranderde zuurtegraad en daarmee op de langere termijn tekorten aan alle voedingsstoffen, ook aminozuren en vetzuren. Het beste is vaak dan ook om ook wat aan de oorzaken te doen. Veel mensen hebben juist een tekort aan maagzuur, wat tot allerlei gezondheidsproblemen kan leiden.
ReagerenAnoniem30 april 2018 om 08:55@Catootje
wat kan ik dan wel doen om mijn maagontsteking te genezen? Ik moet het medicatie wel slikken het kan niet anders denk ik ?
Reageren