- C31 december 2017 om 10:23
Ik gebruik de metoprolol 25 retard tegen angst (stress) al een tijdje maar ik me hartslag gemeten en die is rond de 75 80 (medicijn vanochtend nog niet ingenomen) en als ik loop beweeg lijkt het juist dat me hartslag langzamer is dan als ik zit ? Ik heb eerder een tip gelezen als je hyperventilatie aanval hebt loop paar keer de trap op en dan zakt je hartslag zo voelt dit ook nu weet ik niet zo goed of ik wel me medicijn moet innemen vandaag met een hartslag van 75 in rust? En me volgende vraag is als me hartslag al rustig is word het dan meer vertraagd
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 december 2017 om 10:26“Ik heb eerder een tip gelezen als je hyperventilatie aanval hebt loop paar keer de trap op en dan zakt je hartslag” ik raad af om dat te doen. Je gaat daardoor juist meer hyperventileren en je hartslag gaat beslist niet omlaag maar omhoog. Neem gewoon je medicijnen en let niet zo op je hartslag. daar is niks mis mee.
ReagerenCatootje31 december 2017 om 16:21Bij je angstklachten kan ook horen dat je erg op je lichaam let en dan vooral of er wat mis mee is. Het kan zinvol zijn om ook wat te doen aan de lichamelijke factoren van je angstklachten als voeding en tekorten aan allerlei voedingsstoffen als vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren.
Reageren
Bètablokkers zorgen voor tekorten aan stoffen als Q10, vitamine B6 en verlaging van het melatonine in je lichaam. Q10 en vitamine B zijn belangrijk voor onder andere je hartfunctie.