- Fat2 november 2017 om 19:22
Ik slik momenteel sinds een dag maagbeschermers van pantoprazol en daarnaast slik ik ook ijzer tabletten ferromuraat (zoiets) en Vitamine d ampullen. Nu is mijn vraag ik slik hiernaast ook vitamine B12 en vitamine C pillen kan dat dan geen kwaad. Ik las weleens dat de ijzer abletten vitamine bevatten en te veel is ook niet goed toch?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 november 2017 om 19:33Je moet op de verpakking van de ijzertabletten kijken wat erin zit. maar echt kwaad zal het niet kunnen
ReagerenCatootje3 november 2017 om 05:19Maagzuurremmers zorgen voor de onttrekking van allerlei stoffen aan je lichaam, zoals magnesium en vitamine B12. Maagzuurproblemen ontstaan doorgaans door een tekort aan maagzuur. De juiste voeding in combinatie met supplementen als magnesium, zink, vitamine B en D en omega 3 kan dan helpen bij je klachten.
Reageren
Voor de opname van ijzer zijn allerlei stoffen belangrijk, zoals magnesium, vitamine C, molybdeen en lysine. Stoffen als fytinezuur en calcium belemmeren de opname. Vitamine B12 wordt in de vorm van zuigtabletten, methylcobalamine, het beste opgenomen.