Zoeken Vraag het forum

Citapromal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Wil

Ik slik 30 mg citalopram, eerst 20 mg, hielp niet voldoende tegen mijn angst/paniekstoornis. Wie herkent de bijwerkingen, duizelig, hoofdpijn, tintelingen,pijn op borst en angstig gevoel en erg vermoeid.

32 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kunnen bijwerkingen zijn. Maar het is ook mogelijk dat je hyperventileert

Reageren
    Wil

Dank je voor je reactie, ik denk dan dat het bijwerkingen zijn.Ademhaling is rustig! Herken je dit,ook angst/ paniekaanvallen

Reageren
    John (moderator)

Dat kunnen idd bijwerkingen zijn. Als je start met het medicijn maar bij een dosisverhoging. Het zijn dan wel klachten van tijdelijke aard.

Dat je ademhaling rustig is, betekend niet per definitie dat je niet hyperventileert. Zeker niet bij de chronische vorm van hyperventilatie.

Doe toch eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Wil

Herken jij deze klachten, ook dat down gevoel, nergens geen zin in hebben

Reageren
    John (moderator)

Ook dat kunnen bijwerkingen zijn.

Reageren
    Wil

Dank je voor je reactie, kerken je deze klachten. Is 30 mg citalpram veel

Reageren
    John (moderator)

Het is een flinke dosering. De maximale dosis is 40 mg per dag

Reageren
    Wil

Heb nu een half jaar last van angst/paniekaanvallen, ben onder behandeling, ik slik  citalopram, en verder wordt gezegd, accepteren en laten gebeuren, maar dat vind ik zo moeilijk……..ben er angstig onder en onzeker, wie herkent dit enheeft tips

Reageren
    John (moderator)

Je zult het geneesmiddel toch echt even de tijd moeten geven om te kunnen gaan werken. Dat kan best enkele weken duren.

Reageren
    Wil

Heb dit gekregen na jarenlange mantelzorg voor (schoon) ouders en daarna mijn ontslag, helemaal ingestort daardoor paniek/angstaanval. Kan er moeilijk mee ongaan, zal idd tijd nodig hebben en proberen weer iets te gaan doen

Reageren
    Wil

Citalopram is niet verslavend? Ik word een beetje wanhopig van mijn klachten. Kan het moeilijk van me afzetten

Reageren
    John (moderator)

Citalopram is niet verslavend.

Het heeft geen zin om daar zo mee bezig te blijven. Dat gaat niet helpen. probeer nou eerst eens pas op de plaatst te maken en geef het geneesmiddel de tijd om te gaan werken

Reageren
    Wil

Ben idd te ongeduldig, wordt vaker gezegd, dank u, voor de reactie

Reageren
    Catootje

Als je teveel hooi op je vork hebt genomen kan ik me voorstellen dat je wat ontspannend zoekt. Toch kan het schelen om te beginnen bij de basis. Zoals volwaardige voeding met zo min mogelijk geraffineerde suikers. Zorgen voor meer complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elk eetmoment.

Aanvullend kunnen bepaalde natuurlijke stofjes helpen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Onder ander magnesium, vitamine B C en D en omega 3.  Er zijn ook natuurlijke middelen als bij valeriaan. Een middel als 5htp kan ook goed werken. Mag alleen niet in combinatie met een antidepressivum.

Natuurlijk ook zorgen voor rustige lichaamsbeweging en ontspanning en goed naar je lichaam luisteren. Als je financiën het toelaten ontspannende dingen doen als sauna, massage of floaten.

Reageren
Reageer op: Citapromal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.