Zoeken Vraag het forum

Moviprep

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

morgen heb ik een darmonderzoek, heb vanmorgen 1 liter moviprep gedronken en nog 1,5 liter aanmaaklimonade.

echter komt er geen ontlasting, vanmorgen een klein beetje verder niets. Op aanwijzing zh niet de tweede liter opgedronken maar weer komt er niets.

wat kan hier nog aan gedaan worden?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wat bedoel je precies met 1,5 liter aanmaaklimonade?

Reageren
    Anoniem

ik heb nu 2 x 1 liter moviprep gedronken en als extra daarnaast nog 1,5 liter ranja vanmorgen en net nog 2 glazen

Reageren
    John (moderator)

Je bent op de verkeerde momenten aan het drinken.

Je kunt de 2 liter Moviprep plus ten minste 1 liter heldere vloeistof verdelen over 2 dagen. Je drinkt 1 liter laxeervloeistof + ½ liter heldere vloeistof de avond voor het onderzoek. De andere liter laxeervloeistof + ½ liter heldere vloeistof  neem je de dag van het onderzoek.

Het is ook mogelijk om de 2 liter MOVIPREP + ten minste 1 liter heldere vloeistof in één keer de avond voor de coloscopie op te drinken.

Reageren
    Anoniem

hoe ik het heb gedaan is op aanwijzing van het ziekenhuis 🙁

1 liter de ochtend voor het onderzoek wn 1 liter in de avond. Omdat het niet werkte zh gebeld en die gaven aan nu al de tweede liter te nemen.

Ik zit onder de rode uitslag en sinds vanmorgen ruim 2 kg aangekomen terwijl ik maar twee witte boterhsmmen mocht eten

Reageren
    John (moderator)

Okay    je hebt het dus eerder gedaan op aanwijzing.

Je bent aangekomen van al dat vocht …ik zou toch maar weer even het ziekenhuis bellen en even navraag doen.

Reageren
    Anoniem

ga ik doen bedankt voor je hulp

Reageren
Reageer op: Moviprep
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.