- Anoniem25 april 2017 om 14:36
morgen heb ik een darmonderzoek, heb vanmorgen 1 liter moviprep gedronken en nog 1,5 liter aanmaaklimonade.
echter komt er geen ontlasting, vanmorgen een klein beetje verder niets. Op aanwijzing zh niet de tweede liter opgedronken maar weer komt er niets.
wat kan hier nog aan gedaan worden?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 april 2017 om 14:40Wat bedoel je precies met 1,5 liter aanmaaklimonade?
ReagerenAnoniem25 april 2017 om 14:51ik heb nu 2 x 1 liter moviprep gedronken en als extra daarnaast nog 1,5 liter ranja vanmorgen en net nog 2 glazen
ReagerenJohn (moderator)
25 april 2017 om 14:55Je bent op de verkeerde momenten aan het drinken.
Je kunt de 2 liter Moviprep plus ten minste 1 liter heldere vloeistof verdelen over 2 dagen. Je drinkt 1 liter laxeervloeistof + ½ liter heldere vloeistof de avond voor het onderzoek. De andere liter laxeervloeistof + ½ liter heldere vloeistof neem je de dag van het onderzoek.
Het is ook mogelijk om de 2 liter MOVIPREP + ten minste 1 liter heldere vloeistof in één keer de avond voor de coloscopie op te drinken.
ReagerenAnoniem25 april 2017 om 15:17hoe ik het heb gedaan is op aanwijzing van het ziekenhuis 🙁
1 liter de ochtend voor het onderzoek wn 1 liter in de avond. Omdat het niet werkte zh gebeld en die gaven aan nu al de tweede liter te nemen.
Ik zit onder de rode uitslag en sinds vanmorgen ruim 2 kg aangekomen terwijl ik maar twee witte boterhsmmen mocht eten
ReagerenJohn (moderator)
25 april 2017 om 15:27Okay je hebt het dus eerder gedaan op aanwijzing.
Je bent aangekomen van al dat vocht …ik zou toch maar weer even het ziekenhuis bellen en even navraag doen.
ReagerenAnoniem25 april 2017 om 15:42ga ik doen bedankt voor je hulp
Reageren