Zoeken Vraag het forum

Succesvolle paroxetine-stoppers die er nu jaren vanaf zijn..

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Basta

Ik zou graag verhalen willen horen van mensen die na jaren gebruik van paroxetine ,er nu lang vanaf zijn . Voelen zij zich goed nu en hoe lang heeft dat geduurd ? Ik ben zelf onderweg ( 6 mnd gestopt na jaren gebruik ) en het gaat steeds beter. maar ik ben er nog niet helemaal.. groeten van Bastiaan

6 reacties
    Reageren
    Basta

P.S. Ik ben ook benieuwd hoe het nu met Klaas gaat na al die jaren. Ik zie m niet meer op een forum.. Klaas ?

Reageren
    Klaas

Mijn verhaal is inmiddels wel bekend, ik ben er nu ruim 9 jaar vanaf en afgezien van een enkel rest verschijnsel voel ik me weer goed en ben weer aan het werk voor 90 procent.
    Het heeft ongeveer 4 tot 5 jaar geduurd na stoppen voordat ik me weer enigszins mezelf voelde en weer kon denken aan het oppakken van een normaal werkend leven. De waves kwamen daarna nog enkele jaren terug maar uiteindelijk is dat nu ook grotendeels voorbij.
    Kortom een jarenlange reis door de hel maar toch licht aan het einde van de tunnel!
    Klaas

Reageren
    Basta

Dank je Klaas voor je reactie.  Zo zie je de impact op je brein na jaren gebruik van paroxetine en dat het ook echt jaren kan duren voor je herstelt bent. Die ervaring heb ik dus ook. Ik ben nu 7 maanden clean en het gaat de goede kant op, al ben ik er nog niet.  Idd wat Klaas zegt goede fases en slechte fases wisselen elkaar af.  Wat is t Klaas waar je nu nog last van hebt soms ?  bastiaan

Reageren
    Catootje

In het verleden een hele zwik medicijnen gebruik, tegen spanning en angst, tegen depressie, een antipsychoticum, meer omdat ik fladderig was dan dat ik een psychose had overigens, antidepressiva, slaapmedicatie, pilletje tegen de bijwerkingen van antipsychoticum. Op het laatst had ik alleen tranxene over, een middel tegen spanning en angst. Daar ben ik nu 22 jaar vanaf en ik hoef nooit meer die zooi.
    Stoppen is één maar lekkerder in je vel is een tweede. Als de aanmaak van je neurotransmitters als serotonine ontregeld zijn kan je dat ook op natuurlijke manier bijsturen. Dan kan het lijken of het je brein zelf is maar het zijn de ontbrekende stofjes. Heb zelf ervaren dat door aanpassing van mijn voeding en wat supplementen veel klachten die ik had verdwenen en ik vrolijker werd. Stoffen als magnesium, vitamine B en D, bepaalde vetzuren en aminozuren kunnen helpen om veel beter in je vel te zitten. Een middel als 5htp of theanine werkt veel prettiger dan een medicijn.

Reageren
    Basta

Catootje, natuurlijk is goede voeding belangrijk en van invloed op je welbevinden. Ik eet zelf erg gezond en heb dan ook geen tekorten. Waar het hier om gaat is je brein chemie en dat je hersenen erg lange tijd nodig hebben om te herstellen van langdurig Anti-depressieva gebruik. Het komt er op neer dat je receptoren, die de verschillende signaalstoffen ,neurotransmitters ( dopamine,serotinine,acthycholine etc} opnemen , hun werk slechter doen omdat het medicijn die functie jarenlang overnam. ( use it or lose principe) Dit kost tijd en waarschijnlijk gaat dat wel sneller door een gezonde levensstijl.. Bastiaan

Reageren
    Basta

Klaas,   Een vraag aan jou : Die waves waar jij toen nog last van had, hoelang duurden die meestal ?  Ik ben nu 8 mnd gestopt en een paar weken geleden voelde ik me een poosje vrij goed, nu de laatste 2 weken weer klachten zoals mentaal en lichamelijk moe en mat , hoofdpijn ,tintelingen etc. Ik ben er dus nog niet wat herstel betreft…  Het goede toegewenst,  Bastiaan

Reageren
Reageer op: Succesvolle paroxetine-stoppers die er nu jaren vanaf zijn..
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.