Zoeken Vraag het forum

Pijn in buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey, ik heb nu al zo’n 2 weken ongeveer bijna iedere dag last van buikpijn en of krampen in mijn buik. Winderigheid, verstopping, diarree, veel plassen, opgeblazen gevoel. heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Zelfs buiten komen wordt steeds moeilijker.

14 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het goed zou zijn om een smet de klachten naar de huisarts te gaan. Het zou een bacteriële infectie kunnen zijn

Reageren
    Anoniem

Ben naar de dokter geweest en die zei dat ik gewoon gevoelige darmen heb en dat ik mss prikkelbare darm heb. Maar wat ik merk is dat als ik mij bv sochtens de bus neem dat ik snel buikkrampen krijg en snel naar toilet moet.. Als ik ergens anders naartoe ga met de bus of trein heb ik dit ook heel de tijd… En op andere momenten heb ik dat dan niet. Kan iemand mij hier mee helpen? Ik wil graag terug normaal naar school kunnen gaan

Reageren
    John (moderator)

Het zou ook een psychisch probleem kunnen zijn. Angst dat je naar toilet moet en niet kunt als b.v. in de bus of trein zit…..
    Ga toch eens terug naar de huisarts en vraag eens een verwijzing naar een psycholoog.

Reageren
    Anoniem

hoe kan een psycholoog me daarbij helpen? Het is toch meer iets inwendig? Is er geen zndere oplossing om er vanaf te raken..?

Reageren
    Anoniem

Is hier mss een site over waar ik meer informatie uit kan halen en wat ik mss zelf kan doen?

Reageren
    John (moderator)

Het is weliswaar inwendig maar stress of angst kan dat wel veroorzaken.
    Je zult je over die angst heen moeten zetten, of inderdaad naar een psycholoog moeten gaan.

Reageren
    Anoniem

Weet je nog een andere manier hoe ik me over die ansgt kan zetten?

Reageren
    John (moderator)

Helaas……

Reageren
    Anoniem

We zijn nu een week verder en ik neem de pilletjes ’tempocol’ en deze helpen echt niks… Tot nu toe, weet iemand hoelang het duurt vooraleer deze pilletjes werken? Ik heb momenten da ik echt totaal ni naar toilet moet maar dan gistere avond na het eten ging ik iets gaan drinken en terug moest ik constant naar het toilet , har geen diarree maar gewoon constant grote boodschap , en deze ochtend heb ik dat ambetant gevoel in mijn buik nog steeds , da ik zo precies hele tijd naar het toilet moet… Kan het geen onsteking zijn of schimmelinfectie of denke jullie sowiso prikkelbare darm?

Reageren
    John (moderator)

Tempocol zal daar ook niet aan helpen. De angst waar ik het eerder over had gaat daar niet van weg.

Reageren
    Anoniem

Maar je zei inbegin dat het mss een bacteriële infectie kan zijn? Mss is het niet een angst ofso maar iets andere want zelf al denk ik er ni aan heb ik heel de dag pijn nu zelf ookal thuis als ik ni de bus neem ofso

Reageren
    John (moderator)

Maar bij een bacteriële infectie zou je er niet alleen last van hebben als de bus of trein neemt maar de hele dag door.
    Een bacteriële infectie kan worden vastgesteld door een ontlastingsonderzoek. En ook daar zal tempocol beslist niet aan helpen.

Reageren
    Anoniem

Maar het is niet alleen op de bus of trein, het is ook op de bus en trein maar nu gisteren ik neem sochtens te bus alles oke, savonds kom ik terug thuis eet koude schotel vertrek terug en krijg ineens super veel buikpijn, de drang om naar toilet te moeten, zit ik op toilet en kan ik niet. Daarna heel de avond op café heel de avond nog de drang gehad om naar toilet te moete en buikpijn.. En vandaag hetzelfde…

Reageren
    John (moderator)

Als de klachten aanhouden ga dan terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de MDL arts.

Reageren
Reageer op: Pijn in buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.