- Anoniem10 april 2016 om 11:03
Hallo,
ik heb 1 jaar geleden een darmonderzoek gehad geen bijzonderheden maar gezien mijn klachten : obstipatie, rommelende darmen en buikpijn constateerde de internist: spatische darmen. Ik had ook veel stress klachten.. nu een jaar later accepteer ik dat het nu eenmaal bij mij hoort! En ben/was nu klacht vrij.. Gebruik zelfs geen movicolon meer!
Nu heb ik opeens slijmverlies rectaal, verdere geen enkele klacht!
s’ochtends drink ik een glas lauw water en kan daarna normaal naar het toilet!
Alleen vaak is het dat ik na een tijdje weer naar het toilet moet.. Soms nog een beetje ontlasting maar soms ook iets slijm (niet veel) doorzichtig van kleur of iets oranje..
En nu raak ik er te gefocust op en stress ik daarom! Geen bloed bij ontlasting of dergelijke. Het vreemde is dat het vaak nadat ik al ontlasting heb gehad komt en zit het niet bij mijn ontlasting zit. Op internet vind je alleen onderwerp met veel slijm bij de ontlasting etc.Donderdag naar de huisarts geweest die heeft rectaal onderzoek gedaan en buikgevoeld geen bijzonderheden. Omdat ik bekend ben met spastische darm kan dit hier weg komen omdat ik prikkelbare darmen heb…
maar inmiddels beheerst het weer mijn dag dacht ik vraag hier even.
Weet iemand wat dit is? Of heeft iemand tips!
Alvast bedankt..
Fleur
1 reactieReagerenJohn (moderator)
10 april 2016 om 12:08Ik zou er vooral niet te veel op letten. Ook het slijmvlies van de darmen wordt regelmatig vervangen. Dan er wat slijm uit de anus komen. Daarnaast kan een spastische darm ook een oorzaak zijn. Zolang er geen andere klachten zijn, is er in principe niets aan de hand.
Reageren