- Anoniem14 maart 2016 om 18:59
Een aantal jaar geleden heeft de huisarts vastgesteld dat ik een spastische darm heb door op mijn buik te duwen. Sinds ik gebruik maak van de anticonceptie pil had ik nooit meer last van mijn darmen. Afgelopen maand ben ik begonnen met een stage en sinds dien heb ik bijna elke dag incl weekend dat ik na het avondeten gelijk naar de toilet moet met diarree, maakt niet uit wat ik eet. Ook heb ik vaak het gevoel dat mijn hele buik vol gas zit. Hoe kan het dat het ineens zo erg is geworden? Ik eet niet anders als normaal, alleen is het avondeten wat later als normaal. Het houd al een maand aan nu en het is vervelend en ik maak me ook zorgen ivm de werking van de pil, overigens wel andere anticonceptie erbij gebruikt voor de zekerheid.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 maart 2016 om 19:10[quote]Afgelopen maand ben ik begonnen met een stage en sinds dien heb ik bijna elke dag[/quote] Het zou wel eens met stress/spanningen te maken kunnen hebben.
Als je meerdere dagen achter elkaar diarree hebt, is de betrouwbaarheid van de pil inderdaad verminderd. Dus goed dat je aanvullende contraceptie gebruikt.
ReagerenAnoniem15 maart 2016 om 20:28Bedankt voor de reactie! Ik zit nu in mijn stopweek, daarvoor heb ik een week geen diarree gehad. Nu in de stopweek wel weer 1x maar dat heeft dus geen invloed. Na de stopweek ben ik gelijk weer veilig toch?
ReagerenAnoniem15 maart 2016 om 20:33Sorry, geen week maar 6 dagen, als dat verschil maakt
ReagerenJohn (moderator)
15 maart 2016 om 20:50Als je in de week voor de stopweek geen diarree hebt gehad is er niets aan de hand.
Reageren