Zoeken Vraag het forum

Spastische darm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al een aantal maanden last van een spastische darm. Maar nu heb ik precies ondervonden dat wanneer ik stop met de anticonceptiepil (deso 30) (voor menstruatie) dat ik minder last heb van slechte stoelgang. Ik heb wel buikpijn van mijn menstruatie (ander gevoel), maar mijn ontlasting is beter gevormd etc… kan het zijn dat ik een spastische darm heb door die anticonceptiepil? Of kan dat onmogelijk?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is nog maar de vraag of je ueberhaupt een spastische darm hebt…

Zou je een tijdje met de pil kunnen stoppen?

Reageren
    Anoniem

ik heb regelmatig seks, dus dat gaat moeilijk :/ en hoezo heb ik misschien geen spastische darm?

Reageren
    John (moderator)

Als het een gevolg van de hormonen van de pil is, hoeft het niet perse een spastische darm te zijn. Overleg dan eens met de huisarts om over te stappen naar een andere pil

Reageren
    Anoniem

Zou het kunnen dat het een gevolg is van de hormonen van de pil? Neem deze al 5 jaar en heb pas 8 maanden last van spastische darm symptomen… elke dag buikpijn, moeilijk naar toilet etc. Maar neem meestal ook mijn pil 3-4 maand door en dan even mijn maandstonden maar nu is het precies de 2de keer dat ik merk dat ik een iets betere ontlasting heb als ik een stopweek neem… maar kan het wel aan de hormonen van de pil liggen? Want zie in de bijwerkingen er niets van tussenstaan…

Reageren
    John (moderator)

jijzelf geeft aan dat er een link is met de pil… Ik geef het alleen maar als optie aan…

Reageren
    Anoniem

MAar zou het kunnen?

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen. Zeker als je doorslikt. Misschien goed om eens 3 strippen achter elkaar een stopweek in te lassen

Reageren
    Anoniem

Ja zal ik eens doen, dankjewel!

Reageren
Reageer op: Spastische darm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.