- Anoniem25 januari 2017 om 21:15
Ik heb al een aantal maanden last van een spastische darm. Maar nu heb ik precies ondervonden dat wanneer ik stop met de anticonceptiepil (deso 30) (voor menstruatie) dat ik minder last heb van slechte stoelgang. Ik heb wel buikpijn van mijn menstruatie (ander gevoel), maar mijn ontlasting is beter gevormd etc… kan het zijn dat ik een spastische darm heb door die anticonceptiepil? Of kan dat onmogelijk?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 januari 2017 om 21:19Het is nog maar de vraag of je ueberhaupt een spastische darm hebt…
Zou je een tijdje met de pil kunnen stoppen?
ReagerenAnoniem25 januari 2017 om 21:26ik heb regelmatig seks, dus dat gaat moeilijk :/ en hoezo heb ik misschien geen spastische darm?
ReagerenJohn (moderator)
25 januari 2017 om 21:32Als het een gevolg van de hormonen van de pil is, hoeft het niet perse een spastische darm te zijn. Overleg dan eens met de huisarts om over te stappen naar een andere pil
ReagerenAnoniem25 januari 2017 om 21:43Zou het kunnen dat het een gevolg is van de hormonen van de pil? Neem deze al 5 jaar en heb pas 8 maanden last van spastische darm symptomen… elke dag buikpijn, moeilijk naar toilet etc. Maar neem meestal ook mijn pil 3-4 maand door en dan even mijn maandstonden maar nu is het precies de 2de keer dat ik merk dat ik een iets betere ontlasting heb als ik een stopweek neem… maar kan het wel aan de hormonen van de pil liggen? Want zie in de bijwerkingen er niets van tussenstaan…
ReagerenJohn (moderator)
25 januari 2017 om 21:49jijzelf geeft aan dat er een link is met de pil… Ik geef het alleen maar als optie aan…
ReagerenAnoniem25 januari 2017 om 21:54MAar zou het kunnen?
ReagerenJohn (moderator)
25 januari 2017 om 21:58Het zou kunnen. Zeker als je doorslikt. Misschien goed om eens 3 strippen achter elkaar een stopweek in te lassen
ReagerenAnoniem25 januari 2017 om 22:14Ja zal ik eens doen, dankjewel!
Reageren