Zoeken Vraag het forum

Gastroscopie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey allemaal,

Sinds kort sukkel ik met mijn maag, het is allemaal begonnen door een antibiotica die ik had moeten innemen voor een keelontsteking en sindsdien zijn de klachten begonnen : misselijk, maagkrampen, overgeven…. Al 2x naar de dokter gegaan en telkens zeiden ze uitwerking van de medicijnen, oké ondertussen is dit nu 2 weken en ben ik deze morgen toch maar via spoed gegaan want dit ben ik echt beu. Conclusie daar: ze vermoeden een maagzweer, dat komt door stress heb ik gelezen en dit heb ik een tijdje ook gehad door mijn eigenlijk wel zware studies op de hoge school. Nu moet ik vrijdag een maagonderzoek gaan doen een gastroscopie, als ik op internet rond surf en dit opzoek krijg ik toch wel schrik voor deze onderzoek, wat zou ik kunnen verwachten?

Bedankt!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het onderzoek zelf is wat onprettig maar valt in principe reuze mee. probeer zoveel mogelijk te ontspannen en luister goed naar de aanwijzingen van de arts.

Reageren
    Anoniem

Onze zoon van 9 heeft al 5x een gastroscopie ondergaan. Bij kinderen wordt dit standaard onder narcose gedaan. Als je er om vraagt dan zou het bij jou ook kunnen. Onze buurvrouw wil het wel ondergaan, maar krijgt ook altijd een roesje. Het ergste is het inbrengen, waarbij je gaat kokhalzen. Maar als de scoop eenmaal binnen zit is het over. Mijn zoon heeft nog altijd een ontstoken slokdarm, ondanks hoge dosering maagzuurremmers, 3x daags 40 mg. Hij heeft 9 oktober weer een gastroscopie gehad en er zijn weer behoorlijk wat biopten genomen. A.s. donderdag krijgen we hiervan de uitslag. Hij heeft tevens al 3x een anti-refluxoperatie gehad en de 4e zit er weer aan te komen. De artsen begrijpen er niets van dat de boel weer afgezakt is en dat het middenrif weer veel te ruim is. Hij is afgelopen maart geopereerd en moet nu weer.

Hoe is het uiteindelijk gegaan met je gastroscopie? Uitslag al binnen?

Reageren
Reageer op: Gastroscopie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.