- Anoniem8 augustus 2014 om 22:29
Hallo,
sinds een flinke tijd moet ik ’s ochtends regelmatig braken. De allereerste keer dat ik moest braken was ongeveer 4 jaar geleden. Hier schonk in niet zoveel aandacht aan, omdat het altijd een keer voor kan komen.
Steeds vaker kwam het terug. Met name de laatste maanden. Ik heb eetdagboeken bijgehouden zodat ik eventueel een link kon leggen tussen eten-braken, tijden van eten aangepast, alleen licht verteerbaar gegeten, diverse soorten medicijnen geprobeerd, etc. Ik kon totaal geen verband ontdekken. Ook ben ik geen drinker, hoewel ik op feestjes wel eens een wijntje drink.De laatste 1.5 maand braak ik ook steeds vaker bloed. Dit bloed komt niet in zogenaamde “sliertjes” mee, maar is geheel door het braaksel vermengd.
Ook ben ik ongeveer 2,5 à 3 kilo afgevallen, dit in 3 maanden tijd. Ik voel me steeds vermoeider en zwakker, terwijl ik ook mijn verplichtingen heb. Deze worden steeds lastiger om na te komen.Zelf heb ik het gevoel dat voedsel niet kan passeren door een obstructie in mijn maag. Op voorschrift van mijn arts ben ik overgegaan op vloeibare/gemalen voeding en Nutridrinks. Ik eet nu dus vooral babyvoeding, nutridrinks en eiwitshakes. Dit lijkt iets te helpen, hoewel ik in de ochtenden nog steeds moet braken. Dit is echter alleen gal.
Inmiddels ben ik door mijn huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis, maar ik moet nog ruim een maand wachten op de gastroscopie.
Kan iemand mij helpen, of weet iemand wat ik verder nog kan doen?
Alvast bedankt.1 reactieReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2014 om 23:44Ik denk dat je op dit moment weinig anders kunt doen dan wat je al doet en wachten op de gastroscopie.
Reageren