- Anoniem6 mei 2014 om 22:22
Hallo,
Ik heb de laatste paar weken veel last van een misselijk gevoel in mijn buik/maag. af en toe buikkramp. ik heb dit bijna elke week wel.. en het wordt echt vervelend. af en toe is t maar 1 dag, maar soms ook een paar dagen, en dan is t weer weg. vaak heb ik normale ontlasting maar soms ook diarree. ik heb al jaren last van buikpijn en ben al vaak bij de dokter geweest maar ze zeggen steeds dat ze niet weten wat ze nog moeten. dus met deze klacht durf ik niet aan te komen..
Heeft een van jullie hier ook wel eens last van? en iemand nog tips of advies wat ik kan doen? vooral de misselijkheid haat ik..
alvast bedankt!
Groetjes SB
31 reactiesReagerenAnoniem7 mei 2014 om 11:00Hallo! Ik heb dit ook, alleen voortdurend dus niet een paar dagen beter ofzo maar al twee maanden achtereen! Ook ik weet niet meer wat ik moet doen, heb al van alles geprobeerd, ook verschillende middeltjes gehad van de dokter maar het helpt niet Het is een verschrikkelijk gevoel, alsof je steeds moet overgeven echter dit gebeurt af en toe. Ik heb geen buikpijn of diarree, wel koorts. De dokter zegt dat ik het moet uitzieken maar het duurt al zo lang! Wie tips of adviezen heeft, graag!
ReagerenAnoniem7 mei 2014 om 11:40Echt heel raar. Ik dacht eerst dat het door het weer kwam. Als het van warm naar wat kouder gaat en andersom. Maar dat kan nu niet.. wel raar dat je er al 2 maanden last van hebt!
ReagerenAnoniem7 mei 2014 om 11:45Ja raar he, bij mij heeft het dus niks te maken met koude of warmte, ik heb het altijd. Moet soms ook overgeven.
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2014 om 14:25Als je daar al 2 maanden last van hebt ga dan terug naar je huisarts en vraag een verwijzing voor de MDL arts.
ReagerenAnoniem7 mei 2014 om 14:51Tandor,mag ik eens vragen waarom ik uw naam overal zie staan??Bent u werkzaam voor dokter.nl? Het lijkt alsof u altijd op deze site aanwezig bent.
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2014 om 16:18Ik ben vrijwilliger met voldoende vrije tijd en vind het leuk om vragen van mensen te beantwoorden en daar waar mogelijk mensen te helpen met mijn kennis of ervaring.
ReagerenAnoniem7 mei 2014 om 20:35Ik zou wel terug gaan naar de dokter. en dan inderdaad een verwijzing vragen. vooral omdat je er constant last van hebt..
ReagerenAnoniem8 mei 2014 om 10:21Daar ben ik natuurlijk al lang geweest, dan sluiten ze wat dingen uit en kan je weer gaan.
ReagerenAnoniem8 mei 2014 om 12:15Dat ken ik ja. Ik heb sinds 2010 elke dag buikpijn. En daar ben ik ook vaak voor bij de dokter geweest. Heb n maagonderzoek, darmonderzoek, ademtest, uitstrijkje en echo gehad. En natuurlijk bloedonderzoek. Maar ze vinden nooit wat. Uiteindelijk wilde ze me naar de psycholoog sturen omdat ze zeiden dat t tussen mijn oren zat.. ik wist gewoon dat t niet zo was. En nu heb ik echt hele andere buikpijn. Naar mijn baarmoeder en blaas laten ze nooit onderzoek doen. Maar ze denken steeds dat t niks is omdat ik jong ben. Dus ik durf hier ook al niet meer mee naar de dokter.
ReagerenAnoniem8 mei 2014 om 12:39Okay, rot voor je zeg! Bij mij kwam er wel iets uit de onderzoeken alleen moest ik het het gewoon uitzieken. Ik vind het raar dat het zo lang kan duren. Ik heb overigens geen buikpijn. Wel heel erg misselijk steeds. Het belemmert je zo, het is een vreselijk gevoel!
ReagerenAnoniem8 mei 2014 om 14:18Lekker makkelijk voor een dokter om te zeggen van ziek maar uit. Kan ik niet tegen..
ReagerenJohn (moderator)
8 mei 2014 om 15:57Tegen de misselijkheid zou je natuurlijk wel iets kunnen doen. Je zou in de apotheek domperidon kunnen halen of bij de huisarts een recept vragen voor metoclopramide.
ReagerenAnoniem22 juli 2014 om 19:38Ik heb een tijdje geen last gehad van t misselijke gevoel. Wel enorme buikpijn. Maar sinds vandaag heb ik weer t misselijke gevoel terug jammer genoeg..
Ondertussen weer eens naar de dokter geweest. Onderzoek gehad. Niks uitgekomen.
Reageren
En donderdag ga ik weer terug omdat t alleen maar erger wordt..flowstyle22 juli 2014 om 19:58Iberogast is ook een goed middel tegen de [url=http://misselijkheid.eu]misselijkheid[/url]
Overigens is mijn advies om de misselijkheid iets wat te overdrijven. Ga desnoods huilen en vraag om een doorverwijzing. Naar een psycholoog sturen is niet altijd de beste oplossing. Ben je ook wel eens getest op Crohn trouwens?
Reageren