Zoeken Vraag het forum

Klein pijnlijk bultje naast de anus.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Sinds gister heb ik last van een klein bultje bij mijn anus. Het heeft gewoon mijn huidskleur. Het is geen fijn gevoel als ik zit of lig. Ook wanneer ik na het poepen afveeg, doet het pijn als ik er tegen aan kom. Hoe kom ik hier van af?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat hangt er vanaf wat het voor een bultje is.
    Het zou een aambei kunnen zijn. Ze ontstaan meestal door hard drukken tijdens het poepen. Je moet ervoor zorgen dat je ontlasting niet te hard gaat worden. Dat kun je doen door voldoende te drinken. 1,5 liter per dag minimaal. Verder moet je ervoor zorgen dat je genoeg voedingsvezels binnen krijgt. Dagelijks verse groeten en een stuk fruit helpt ook. Overigens is het niet iets waar je je voor zou moeten schamen. Als het een aambei is kun je daarvoor een aambeienzalf (zoals Sperti) gebruiken om ze sneller weg te doen gaan. Verder is een goede hygiëne van belang.
    Als je dus niet zeker bent of het een aambei is, zou je dus kunnen overwegen om naar de huisarts te gaan. ook daar hoef je je niet voor te schamen. Die ziet dit nagenoeg dagelijks.

Reageren
Reageer op: Klein pijnlijk bultje naast de anus.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.