- Anoniem26 februari 2014 om 00:49
Laat ik mijn verhaal beginnen vanaf mijn 11e jaar.
ik had onwijze buikpijnen en last van maagzuur, ik zat toen die tijd in de klas met Rennie´s, in groep 8.
meerdere doktersbezoeken gehad en hij bleef mij vertellen dat het door de stress kwam.. Stress? op mijn 11e? ik wist niet eens hoe ik het moest spellen toen de tijd.
ik heb verschillende medicijnen gehad, van zetpillen tot bruistabletten. niets hielp. de pijn bleef er, ik werd er geestelijk moe van. ik kon ’s avonds niet slapen van de pijn en ze bleven mij vertellen dat ik piekerde en dat ik daarom niet kon slapen. ik ben het bijna zelf gaan geloven.. totdat ik op een doordeweekse avond onwijs pijn kreeg, ik heb overgegeven ik was toen inmiddels 12. ik ben met mijn moeder naar de HAP gegaan, en hebben mij onmiddelijk opgenomen omdat ik koorts had. ik moest een nacht blijven en de volgende ochtend stonden er 7 dokters om mijn bed omdat ik een verhoging had van boven de 40graden. ook vonden ze een ontsteking in mijn bloed en dachten dat ik een blinde darm ontsteking had. dat was het uiteindelijk niet want ze hebbben een kijkoperatie gedaan. ze hebben mijn blinde darm laten zitten en hebben mij naar huis gestuurd met pijnstillers. daarna ben ik de pijn gaan onderdrukken en omdat ik ook toen op de middelbare school zat ben ik de pijn denk ik gaan “vergeten”. toen ik net 15 was kreeg ik pfeiffer. een jaar daarna kinkhoest, en dat zelfde jaar een virus aan mijn evenwichtsorgaan. mijn weerstand is dus al die tijd laag geweest denk ik. meerdere blaasontstekingen. de laatste blaasontsteking is mijn 5e in 2 jaar, dat was afgelopen november (2013)ik ben inmiddels 19 ( in maart 20) een kuur gehaald, afgemaakt en toen begon de ellende weer. buikpijn! inmiddels ben ik naar de dokter geweest met mijn buikpijn klachten, we hebben bloedgeprikt en nu kamp ik met een vitamine D tekort. heb hiervoor D-Cura ampullen gekregen 4 stuks waarvan 1 ampul 25.000IE bevat. ik mag er 2 per maand. ik mag er 2 maart weer 2. in de tijd van november tot nu is de buikpijn vanaf eind december erger geworden. ik ben gaan uitzoeken of het aan mijn eetpatroon lag, maar ik kon geen verband vinden tussen die dingen. stress heb ik ook niet. alleen stress doordat ik niet weet wat het is en niemand mij kan vertellen wat het is. toen ik 15 was heb ik meerdere onderzoeken gehad in het ziekenhuis voor mijn maagzuurklachten, van Rennie’s naar Echo’s. ik heb trouwens ook sinds ik pfeiffer heb gehad een overactieve lymfeklier in mijn hals. een doorsnede van 4 cm. af en toe heb ik hier last van maar ook naar huis gestuurd dat dit geen kwaad kan. maar het onderwerp ging over krampaanvallen in mijn buik. ik weet niet meer wat ik moet doen, soms is het zo erg dat ik in elkaar getrokken op bed lig te huilen van de pijn, er van moet overgeven, de pijn trekt soms naar mijn maag alsof er met iets heets door mijn maag heen wilt prikken naar buiten. het zijn verschillende klachten waardoor ik er zelf ook van in de war raak.. zijn er misschien mensen die ook last hebben van onwijze buikkrampen? ze komen en ze gaan, elk moment van de dag..