- l@renz@4 oktober 2012 om 09:22
Beste,
Twee jaar geleden kreeg ik van de een op de andere dag ineens last van enorm hevige buikpijn, krampen en diarree. Na een aantal dagen ben ik bij de huisarts geweest, is er een test gedaan en ik bleek parasieten te hebben.
Ik heb een zare antibiotica gehad en daarmee was na ruim een week de pijn in mijn buik over.
De dokter vertelde me dat na zo’n antibiotica kuur de parasieten hoe dan ook weg moesten zijn.
Klopt, ik had immers geen buikpijn meer.
Echter heb ik nu, bijna twee jaar geleden nog altijd last van erg dunne ontlasting. Ik ga ook +- drie keer per dag naar de wc om te poepen. De ene keer is mijn ontlasting normaal, de andere keer is het heel erg dun. Vooral als ik een kop koffie gedronken heb is het echt heel erg dun.
De kleur is ook steeds wisselend. De ene keer donker, de andere keer erg ligt.
Ik eet vrij gezond. Doordeweeks gewoon brood met beleg, een salade en twee stukjes fruit. Af en toe een chocolaatje of een koekje tussendoor.
Ik heb er eigenlijk niet echt stil meer bij gestaan, maar sinds een paar weken maak ik me er toch weer zorgen over.Ik heb zelden buikkrampen meer en functioneel normaal. Sport veel (4x per week zo,n 1,5 uur) en ga iedere dag naar mijn werk. Ik ben op een griepje na al twee jaar niet echt ziek meer geweest.
Ik heb ook al een tijdje last van astma, dus hiervoor ga ik regelmatig naar de huisarts. Ik wil nu, na twee jaar, niet ineens aankomen met ‘oja, ik heb ook nog telkens diarree’.
Trouwens, Diarree kan ik het niet echt noemen. Het is gewoon erg dun. Beetje kleierig en papperig. Ik heb wel eens gehoord dat je twee jaar later nog steeds last kunt hebben van je parasieten, ondanks dat ze weg zijn.
1 reactieReagerenEmma4 oktober 2012 om 09:29Hallo,
Reageren
Als je er niet gerust op bent, dan lever je toch gewoon weer ontlasting in?