Zoeken Vraag het forum

buikpijn tussen navel en borstbeen diep in de buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ash1000

Hallo allemaal.

Ik heb sinds enige tijd last van bovenstaande pijn. Ik ben een man van 62 jaar oud en verder goed gezond en in een goede conditie. De pijn wordt erger als ik strakke kleding draag en veel zittend werk doe. Het lijkt alsof de pijn richting de maag wordt gestuwd. Ik ben naar de huisarts geweest die maagzuurremmers voor heeft geschreven. Ik heb echter de indruk dat dat niet veel heeft geholpen. Als ik op mijn rug lig voel ik de pijn minder. De pijn is ook wel redelijk dragelijk.

Heeft er iemand ervaring met dit soort klachten en wat moet ik er verder mee????

4 reacties
    Reageren
    jenesaispas

Het is waarschijnlijk dit niet maar bij het stoppen met roken heb je meestal afkickverschijnselen en pijn tussen de maag en de navel is een symptoom, het is niet echt pijn, een soort hongergevoel, een missend gevoel.. Grtz

Reageren
    Mara

Echt, na twee uur zittend (computer)werk: opstaan, lopen, bewegen, ga naar buiten de benen strekken, de honden uitlaten. En deze handeling elke 2 uur herhalen. Probeer dit een maand en je zult merken dat je klachten afnemen.

Houd je ons op de hoogte? Zou fijn zijn voor andere forumbezoekers.

Of heb je nog vragen…

Groetjes, Mara

Reageren
    ash1000

Hallo Mara.

Bedankt voor je reactie. Het is niet zo dat ik uitsluitend zittend werk en voor mijn gevoel voldoende beweging krijg. Het is inderdaad wel zo dat na de andere houding de pijn minder wordt.

Ik zal het een tijdje proberen en lukt het niet dan zal ik opnieuw naar de huisarts moeten.

Reageren
    Bloemetje81

Hoi ik lees je bericht en komt mij bekend voor. Heb je wel een normale stoelgang? Ik heb veel last van obstipatie aan het begin van de darmen. Heb al meerdere malen moeten laxeren. Al een maag en darmonderzoek gedaan. Maag was goed, darm krijg ik nog een volledige uitslag maar volgens de arts was het op eerste gezicht goed. Echo en buikfoto zeggen obstipatie. Ze kunnen echter niet zeggen waardoor steeds. Ben je ook af en toe misselijk? Maar hebt je geen last van maagzuur? Ik zag ook eerst geen verandering in mijn ontlasting patroon, maar als je er op gaat letten. Gewoon een buikecho aanvragen van de bovenbuik succes

Reageren
Reageer op: buikpijn tussen navel en borstbeen diep in de buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.