- patries854 september 2011 om 03:00
Hallo,
Ik ben nu op vakantie in Indonesie.
Sinds 3 dagen heb ik ontzettend last van darmkrampen en diarree. De krampen zijn vrij hevig waardoor het mijn vakantie beinvloed. ik kan niks gaan doen omdat ik regelmatig naar het toilet moet.
6 dagen geleden ben ik begonnen met Malerone te slikken tegen malaria. Sinds gister ben ik gestopt met het slikken van malerone. Omdat ik niet zeker weet of het daardoor komt.
ik heb verder geen gevoelige darmen en altijd een goede stoelgang.Ik wil heel graag van die darmkrampen en diarree af zodat ik nog van mijn vakantie kan gaan genieten.
we zijn hier nu anderhalve week en verblijven nog tot 15 september.
Ik hoop dat je me goede raad kan geven!Groetjes Patricia.
4 reactiesReagerenbrenda A4 september 2011 om 09:14dit is een bekend verschijnsel op dat soort vakanties.
het hoeft dus helemaal geen bijverschijnsel van de Malerone te zijn , maar het kan wel.heb je een reisleidster?die weet wel waar je heen moet.
anders even in het hotel naar een arts of ziekenhuis vragen, die weten wel wat je kan doen. kunnen b.v. de ontlasting op bacterie laten onderzoeken en je medicijnen geven..als je een bacterie hebt opgelopen, mag/kun je de diaree niet stoppen, hooguit voor de terugreis iets innemen en bij terugkomst meteen naar de huisarts.
Reageren
zorg vooral dat je niet uitdroogt! drink voldoende thee/ schoon water/bouillon.
neem banaan en geraspte appel en wat droge rijst.
nu je geen middel meer slikt ben je niet beschermd tegen malaria! kijk dus uit!
heb je een reisverzekering? gebruik die dan.
beterschap, Brendalisa6 juni 2012 om 12:26ik heb last van mijn darmen
ReagerenEmma6 juni 2012 om 12:55@Lisa, ja, en enig idee hoe dit is gekomen? Wat denk je zelf?
Reagerenmeisje936 juni 2012 om 13:06klinkt al reizigerdiarree, duurt ongeveer 5 dagen
Reageren