Zoeken Vraag het forum

6 a 7 keer op een dag ontlasting hebben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Denise

hallo allemaal. ik kamp al maanden met maag en darm problemen. Eerst werd er gedacht een buikgriep die niet over wou gaan. Antibiotica voorgeschreven gekregen. Dit ging een paar dagen goed totdat de problemen weer terug kwamen.

Weken lang gal op geboerd en elke keer als ik ontbijt heb ik daarna minstens 6 keer ontlasting. Huisarts dacht aan een probleem met me lever darm en maag. Bloedtest gehad en ontlasting nagekeken maar is niks uitgekomen. Ik wordt vaak snachts wakker omdat me darmen de raarste geluiden maken en continu in beweging is.

Wat kan dit toch zijn?

6 reacties
    Reageren
    Koen

Prikkelbare darm syndroom? Deze diagnose wordt vaak gesteld als er geen andere oorzaak wordt gevonden. Lees er eens wat meer over en probeer dan de leefregels uit, daar kun je veel baat bij hebben.

Reageren
    anoniem

helaas heb ik hier ook last van en heb ik wel te maken met pds syndroom vaak naar het toilet moeten voor de ontlasting soms wel 8x perdag vaak veel veranderingen in patroon vaak schommelend tussen dik en dun ik heb philiumvezels van de huisarta voorgeschreven gehad maar helaas werkt het bij mij niet misschien toch maar even contact opnemen met je huisarts

Reageren
    Moedeloos

<b>Ha Anoniem  hoe gaat het nou met jou? Ik heb dezelfde problemen. Allerlei onderzoeken gehad maar er komt niets uit. Ben benieuwd naar jouw ervaringen. </b>

Reageren
    Annebel

Ik had ook veel ontlasting en PDS. Bij mij heeft het fodmap dieet geholpen. Dit helpt bij 2 op de 3 mensen met PDS.

Reageren
    Schijtert

Is er bij een van jullie alneen diagnose gesteld? Ik heb inmiddels diverse onderzoeken en scans gehad maar nog steeds geen oorzaak. Ben inmiddels 10 kg lichter en krijg allerlei andere kwalen. Help!

Reageren
    connie

regel matig na het ontbijt en op vervelende momenten

Reageren
Reageer op: 6 a 7 keer op een dag ontlasting hebben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.