- Petra5 november 2024 om 17:36
Ik heb hetzelfde nu al 2,5 jaar. Ben zo benieuwd wat er bij andere geconstateerd is. Ik heb ontzettend grote angst voor dokters en ziekenhuizen. Dus gewoon even naar de dokter gaan is een heel groot ding voor mij. Zo jammer dat er geen reacties verder op terug komen. Zou een geruststelling kunnen zijn om toch de stap naar de dokter te durven maken.
F.7 november 2025 om 10:56Inmiddels heb ik al 12 jaar last van een bobbel rechts onderin mijn buik, net boven mijn lies. Zo ongeveer ter hoogte van het einde van de dikke darm. Deze bobbel speelt met regelmaat op. Wanneer ik mijn hand op die plek leg voel ik de bobbel soms van grootte veranderen.
12 jaar geleden ben ik er mee naar de huisarts gegaan en is er verder onderzoek gedaan bij de gyn omdat ik dacht dat het in mijn baarmoeder zat. Maar daar is niets uitgekomen. De huisarts gaf daarna de diagnose PDS. Mijn stoelgang is altijd goed geweest dus geen klachten wat dat betreft. Ik heb het al die tijd maar gelaten en de bobbel voelde ik soms erger dan andere keren, maar ik liet het dan maar.In de zomer dit jaar ben ik terug naar de huisarts gegaan omdat ik weer meer last heb gekregen van de verdikking. De bobbel doet geen pijn maar ik voel hem zitten en soms dikker worden. Wederom ben ik naar huis gestuurd met PDS. Ergens stelt het mij gerust dat ik deze klacht “dan al 12 jaar heb” en ik verder geen klachten ervaar anders dan die bobbel. Maar toch vind ik de diagnose PDS ook niet helemaal kloppen aangezien ik geen darmklachten heb. Ik ben bewuster bezig met welke voeding ik neem en of ik daarna klachten ervaar. Maar hier kom ik ook niet veel verder mee. Ik vind het een beetje een mysterie.
Reageren
Is dit voor iemand herkenbaar?