- Muriel18 september 2026 om 03:27
Hallo, ik wil even mijn ervaring delen over de gastroscopie die ik gisteren gehad heb. Ik was er echt ontzettend bang voor en was mega nerveus. Ik had gekozen voor een roesje maar je weet van te voren eigenlijk niet wat je te wachten staat en hoe bewust je het zal mee maken. Ik herinner me dat ik op de tafel lag en ze het roesje in het infuus deden. Ik heb ook nog een kort soort van beeld dat de slang even scheef voelde (ergens in het onderzoek, denk maar aan het einde) en ik bewoog maar daarna herinner ik me dat ze me weer terug brachten naar de uitslaapkamer. Ik ging toen meteen vloggen op mijn telefoon, (ik was op missie om over mijn ervaring te delen🤣) en ik voelde me erg fijn en gelukkig door de medicatie ahahaha, erg grappig om te zien. Nee maar ik was erg verbaasd over dat ik weer terug was en dus voor mijn gevoel echt helemaal niks van dat hele onderzoek meegekregen heb. Dus voor mij was het onderzoek helemaal niet erg. De spanning van te voren was erger! Ik hoop dat dit iemand mag bemoedigen die een gastroscopie moet ondergaan.