- Jacco18 april 2026 om 10:19
Ik heb een aantal behandelingen middels een injectie tegen Acnes gehad. De eerste 2 keer niet echt bijverschijnselen, de tweede keer kon ik 2 dagen moeilijk lopen vanwege de napijn en de derde keer ging het een week goed, maar daarna heel veel pijn aan de huid. T-shirt aantrekken deed al pijn als het over de huid schuurde. Een week lang vrij veel pijn gehad en deze week (tweede week) blijft het heel erg aanwezig en zeuren. Ik ben er vreselijk moe van en kan niet werken op dit moment, met name vanwege de extreme vermoeidheid. Ik merk dat de pijn stabiel blijft. Net heel veel pijn, maar wel nadrukkelijk de hele dag aanwezig en mijn lichaam is daar de hele dag mee bezig. Ik moet 3 maal per dag op bed gaan liggen om uit te rusten en te ontspannen. Ik vraag me af of iemand zich hierin herkent en of dit het proces is, waar ik doorheen moet en de pijn uiteindelijk weer over gaat.
5 reactiesReageren
Peter (huisarts)
19 april 2026 om 20:36Heb je een Lidocaine injectie gehad of een corticosteroid injectie?
ReagerenJacco19 april 2026 om 21:28Bupivacaine begreep ik van de arts.
Reageren
Peter (huisarts)
20 april 2026 om 13:14Dat is de langwerkende variant van Lidocaine. Die kan 5 dagen duidelijk werkzaam zijn.
Een van de bijwerkingen van dit middel kan zijn (net zoals met Lidocaine) moeheid, sufheid, duizeligheid, etc (alsof je wat gedronken hebt).
Maar dat zou uiteindelijk weer weg moeten ebben! Dus hoe lang is de laatste injectie gegeven?
Verder ben ik geen ervaringsdeskundige tav Acnes.Misschien anderen?
ReagerenJacco20 april 2026 om 15:42Dank.
Het is inmiddels 20 dagen geleden. Ik herken dat de eerste 6 dagen erg goed waren en er geen pijn was. Daarna kwam er veel pijn. Nog niet eerder zo ervaren en schrok er ook van. Vooral de huisoppervlakte was erg gevoelig vanaf de rug tot en met de navel. T-shirt deed al zeer. Dat is na 7 dagen (13e dag) minder geworden. Maar nu ervaar ik nog lichte huispijn en ook veel gevoeligheid om de zenuw heen. Kunnen misschien ook de spieren zijn en nog naweeen van de prik opzich. Vermoeidheid is heel sterk aanwezig en soms lichte wanhoop vanwege energie die zomaar mijn lijf uit kan stromen, hetgeen gepaard gaat mer lichte duizelingen. Dus herken veel in het antwoord.
ReagerenJacco20 april 2026 om 15:43De plek zelf lijkt overigens wel rustiger te zijn als ik er op druk (durf het bijna niet om teleurstelling te voorkomen, maar heb het toch gecontroleerd)
Reageren