Zoeken Vraag het forum

PDS wordt steeds erger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • René

Beste,
    Ik ben een man 63 jaar oud. Nooit buikproblemen gehad.
    Ongeveer 4 jaar geleden heb ik na een kaakontsteking een breed spectrum antibiotica voorgeschreven gekregen via de tandarts.
    Hierna begon de ellende en zie het vervolg dan ook als startpunt.
    Ik begon ineens met buikkrampen en diarree. De huisarts ging direct al uit van PDS, maar heeft toch een MDL ingeschakeld.
    Ik ben ook door hem uiteindelijk gediagnostiseerd met PDS. Er zijn Fecaliën, en bloed onderzoeken geweest, allen negatief. Ik heb 2x een Echo van de organen en een CT van de dunne darm gehad. Ook negatief. Ook een colonscopie met daar 1 poliepje welke gelijk verwijderd werd, ook hier verder alles goed. Ik heb eigenlijk constant buikpijn beginnen rechts onder de ribbenboog, en erg uitstralend naar de gehele rechter zijde en rug (ter hoogte van rechter nier) . De ontlasting is erg wisselend (Zelfs per dagdeel). Ik kan een heel mooi exemplaar neerleggen maar enkele uren later kan het spontaan ineens er zomaar uitlopen. Ik heb vaak een erg strakke opgezette buik, en dan natuurlijk ook veel lucht. Ben behandeld door osteopaat. Heb erg op mijn voeding gelet, maar kan daar ook niets in aanwijzen. We hebben ook nortriptyline geprobeerd, ook dit geen effect. Ik ben eigenlijk constant moe en slaap slecht. Ik weet gewoon niet meer wat te doen. De pijn beïnvloed mijn leven enorm. Enig idee?

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Wat na darmflora-verstoringen door antibiotica kan helpen zijn “pro-biotica”: goede darmbacterieen die je in tablet, capsule of poedervorm kunt verkrijgen bij de apotheek (NB: zorg dat je minimaal 8 verschillende stammen in het preparaat hebt).
    Dat kan je darmwerking weer herstellen.
    Of het al je klachten zou kunnen beinvloeden weet ik niet, maar: het is te proberen!

Reageren
Reageer op: PDS wordt steeds erger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.