- Richard7 oktober 2025 om 18:24
Ik heb al een paar dagen lang dat aan de linkerkant van de navel een heftig bobbelend trillend, pulserend gevoel aanwezig is. Dit zie je ook aan de buitenkant van de buik. Die gaat dan op en neer op het ritme van het bobbelen, pulserend. Het is niet zoals een hartslag, maar veel rommeliger zeg maar. Kan dit iets te maken hebben een aneurysma of moet ik het in een andere hoek zoeken? Ik maak.me best zorgen.
4 reactiesReageren
Peter (huisarts)
8 oktober 2025 om 13:33Meestal is het inderdaad: de hartslag die je voelt, voortgeleid in de grote lichaamsslagader door je buik.
Reageren
Een aneurysma kan altijd (met de juiste risicofactoren). Dus als je dat uit wil sluiten zul je een afspraak met je huisarts moeten maken om het te laten onderzoeken!
Sowieso misschien handig, alleen al voor een bloeddruk controle..Richard8 oktober 2025 om 13:39Ik heb ook een opgeblazen gevoel en mijn darmen maken geluid. Aangezien het geen (hart) ritmisch kloppen is kan het dan zijn dat ik de darmen zie en voel “kloppen”? Of dat het een zenuw is die dit veroorzaakt?
ReagerenRichard8 oktober 2025 om 13:41Ik voel het net onder mijn ribben aan de linkerkant zo’n 3 a 4 centimeter vanaf de navel.
Reageren
Peter (huisarts)
9 oktober 2025 om 19:40Zenuwen “ kloppen” niet. Slagaderen wel ( en de daarbovenop liggende darmen bewegen mee..)
Reageren