- Anton5 september 2025 om 13:37
Ik hoor altijd iedereen over mooie drollen praten in de vorm van worsten. Maar ik heb altijd kleinere stukjes die ook meer klevend zijn met schoonvegen of remsporen achter laten. Is dit goed?
5 reactiesReagerenAnton5 september 2025 om 13:38Foto 2
ReagerenAnton5 september 2025 om 13:39Wat kan de oorzaak zijn dat ik altijd kleinere stukjes heb?
Reageren
Peter (huisarts)
6 september 2025 om 12:21Te weinig vezels, te weinig drinken, te weinig ontspanning/ tijd nemen tijdens poepen..??
Reageren
Aan de ontlasting kunnen we dat niet zien!Anton6 september 2025 om 16:29Dat is vreemd wat ik neem juist veel vezels om het zacht te houden en drink 2 liter water per dag minimaal. Dit doe ik omdat ik rectale bloedingen wat druppelt in de wc zo een aantal keer per jaar. Dus ik probeer mijn wc bezoek zo kort mogelijk te houden zonder enige vorm van aanspanning
Maar de ontlasting ziet er verder gewoon normaal uit? Of is het niet normaal zo te ontlasten?
Reageren
Peter (huisarts)
7 september 2025 om 13:02Aspect van de ontlasting zegt niet veel, gaat erom hoe dat bij jou altijd is geweest. Patroon veranderingen zijn (eerst hard en nu zacht of andersom) zijn altijd een reden om nader te onderzoeken. Daarnaast letten op bloed bij de ontlasting of pikzwarte ontlasting.
Dus: nee, ik kan zo niet beoordelen of dit voor jou “normale” ontlasting is. Jouw poep valt binnen het normaal uitzien, de veelheid aan verschillende verteringspatronen!
Reageren