Zoeken Vraag het forum

Aankijken of Huisarts?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • M.Groen

Na een hele stressvolle periode, incl burnout. Ben ik mentaal goed opgeknapt. Alleen blijven fysieke zaken me nog regelmatig in de weg staan.
    Van ee zomer zag ik ineens een verandering in mijn ontlastingspatroon. Waar ik eerder vaak te stevige ontlasting had werd het veel soepeler.
    Helaas is alleen de laatste weken dit meer gaan lijken op diarree. De ene keer wel een normale consistentie, de andere keer waterdunne diarree incl buikpijn, de andere keer een slappe hap. Ook is de kleur nu meer lichtbruin, soms ook weleens zuur van geur. Soms denk ik ijzer/ bloed te ruiken maar ik zie het niet. Wel zitten er regelmatig stukjes onverteerd eten in. Mijn darmen zijn altijd al gevoelig geweest maar nu helemaal. Meestal ontlast ik 1x per dag, maar soms ook 3x. Ik heb rechts boven in mijn buik een vervelende plek, maar ik denk dat dat vanuit mijn rugspier komt.
    Ik ben nu erg op mijn eten aan het letten en psyllium vezels gaan eten. Is dit hiermee op te lossen of moet ik toch naar de huisarts?

9 reacties
    Reageren
    M.Groen

Hierbij een foto

Reageren
    John (moderator)

Ik zou er toch mee naar de huisarts gaan voor wat onderzoek

Reageren
    M.Groen

Dank John en wat is je voornaamste reden om te zeggen ga naar de huisarts?

Reageren
    John (moderator)

Omdat je klachten en een veranderde ontlasting hebt

Reageren
    N

Mag ik ook vragen hoe oud je bent? Ik heb namelijk ook deze klachten. 3 Huisartsen (1 praktijk) gesproken hierover en gaven aan voornamelijk stress en dat het even gaat duren voordat je lichaam weer hersteld….

Ik heb zelf een kantoorbaan. Zit veel en heb sinds kort last van mijn stuit en links van mijn borstbeen. Brijige ontlasting of diarree of een keer vaste ontlasting. Ik kreeg maalox voorgeschreven. Toch maak ik me zorgen, ik ben zelf 29 jaar en denk gelijk aan het ergste. Wat zou het kunnen zijn???

Reageren
    N.

Heeft iemand toevallig enig idee?

Reageren
    John (moderator)

Volgens mij heeft de huisarts daar al iets over gezegd.

Reageren
    N.

Ik vind het alleen raar dat het zo makkelijk op stress wordt gegooid. Elke ochtend en avond rommelende darmen en vaak diarree. Links boven en links onderbuik gootsteengeluiden. Kleur van de ontlasting is altijd licht of bruin/geelig. Gister avond kreeg ik een brandende gevoel bij de anus ivm diarree. Gelukkig geen bloed in de ontlasting. Dit is nu denk ik een maand aan de gang. De huisarts gaf aan dat ik te jong ben voor een diverticulitis en dat ze geen vermoeden heeft op darmkanker. Dit is denk ik ook geen buikgriep. Wel las ik in de samenvatting van de consult HA dat er een advies wordt gegeven voor een SOA test? Zou een SOA dit allemaal veroorzaken?? Zo ja, welke? Ik ben een man trouwens.

Reageren
    John (moderator)

Waarom een soa test zou ik zo niet kunnen zeggen. Dat zou je dan toch aan de huisarts moeten vragen

Reageren
Reageer op: Aankijken of Huisarts?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.